همکاری با یکدیگر برای پیشگیری از خودکشی

روز جهانی پیشگیری از خودکشی (WSPD)، هر سال در تاریخ ۱۰ سپتامبر توسط انجمن بین المللی پیشگیری از خودکشی (IASP) در سراسر جهان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هدف از این روز، افزایش آگاهی در سراسر جهان برای پیشگیری از این اقدام فاجعه آمیز است. در سال های گذشته، بیش از ۳۰۰ اقدام در ۷۰ کشور جهان برای پیشگیری از خودکشی گزارش شد که شامل رویدادهای آموزشی و برگزاری جشن‌ها، جلسات توجیهی مطبوعاتی و کنفرانس‌ها، و همچنین پوشش شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر بود. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که هر سال بیش از ۸۰۰ هزار نفر در اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند که معادل خودکشی یک نفر در هر ۴۰ ثانیه است.

همچنین هر سال از سوی سازمان جهانی بهداشت، شعاری برای این روز در نظر گرفته می‌شود. شعار روز جهانی پیشگیری از خودکشی در سال ۲۰۱۸ "همکاری با یکدیگر برای پیشگیری از خودکشی" (Working Together to Prevent Suicide) است. این شعار تاکید می‌کند که همکاری مهم‌ترین عنصر برای پیشگیری از  خودکشی است و همه ما برای پیشگیری از این فاجعه بزرگ نقش داریم.

خودکشی عامل نیمی از مرگ‌ومیرهای خشن در جهان

طبق گزارش ها خودکشی، سیزدهمین عامل مرگ‌ومیر در سراسر جهان و مهم‌ترین علت مرگ‌ومیر جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال است، به گونه ای که آمار مرگ‌ومیر افراد بر اثر خودکشی به تنهایی بیش‌تر از آمار مرگ‌ومیر افراد در جنگ‌ها و قتل‌ها است. گزارش های سازمان جهانی  بهداشت نشان می دهد که خودکشی عامل نیمی از مرگ‌ومیرهای خشن در جهان محسوب می شود. به گفته برایان میشارا، مدیر مجمع جهانی پیشگیری از خودکشی، "تعداد افرادی که خود را می‌کشند، از آن‌هایی که در جنگ‌ها، حوادث وحشتناک و نزاع خیابانی کشته می‌شوند بیش‌تر است."

شعارروز جهانی از سال‌های گذشته تا به امروز

۲۰۰۳  - خودکشی قابل پیشگیری است

۲۰۰۴ - نجات جان‌ها، بازگرداندن امید

۲۰۰۵  –پیشگیری از خودکشی کاری همگانی است

۲۰۰۶ با درک امیدهای تازه

۲۰۰۷پیشگیری از خودکشی در طول زندگی

۲۰۰۸در سطح جهانی بیندیشیم، در سطح ملی برنامه‌ریزی کنیم، در سطح محلی انجام دهیم

۲۰۰۹پیشگیری از خودکشی در فرهنگ‌های گوناگون

۲۰۱۰خانواده، جامعه و خودکشی

۲۰۱۱پیشگیری از خودکشی در جوامع چند فرهنگی

۲۰۱۲  –پیشگیری از خودکشی در سراسر جهان: تقویت کارهای محافظتی و اشاعه امیدواری

۲۰۱۳بدنامی اجتماعی: یکی از موانع مهم پیشگیری از خودکشی

۲۰۱۴شمع امید را در جوار پنجره‌ای روشن کن

۲۰۱۵پیشگیری از خودکشی: رسیدگی و نجات جان‌ها

 _۲۰۱۶پیوستن، گفتگو کردن، مراقبت کردن

 _ ۲۰۱۷یک دقیقه وقت بگذارید، یک زندگی‌ را تغییر بدهید

۲۰۱۸_  همکاری با یکدیگر برای پیشگیری از خودکشی

کد خبر 352979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.