تابلوهای پیام رسان ترافیکی در جاده های استان اصفهان افزایش می یابد

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از افزایش تابلوهای پیام رسان ترافیک جاده ای  در محورهای مواصلاتی استان اصفهان خبر داد.

مرضیه فراست در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در استان اصفهان از آغاز سالجاری تاکنون ۸ دستگاه تابلو پیام متغیر خبری (VMS)  در محورهای  اصفهان–  تهران (۲ دستگاه)، اصفهان– شیراز (۲ دستگاه)، اصفهان– شهرکرد (۲ دستگاه) و آزادراه فرودگاه (۲ دستگاه) راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این تابلوها قابل کنترل و تنظیم از مراکز ذی‌صلاح از طریق بسترهای ارتباطی مختلف و متعدد است، ابراز امیدواری کرد با تأمین اعتبارات لازم، تعداد تابلوهای پیام متغیر در سطح جاده­های استان تا پایان سال جاری به ۱۶ دستگاه افزایش یابد.

فراست افزود: در محورهای مذکور،  تابلوهایی با تکنولوژی قدیمی وجود داشت که پاسخگوی نیازهای ارتباطی و اطلاع رسانی اکنون نبود بنابراین در سال ۹۷ نسبت به تعویض آنها با تابلوهای با کیفیت، تکنولوژی بالا و افزایش امکانات اقدام شد.

وی گفت: تابلوهای پیام متغیر خبری (VMS) از تجهیزات حمل و نقل هوشمند است که چند سال اخیر در محورهای برون شهری و معابر درون شهری به وفور مورد استفاده قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه این تابلوها با نام پیام رسان ترافیک نیز شناخته می شود، افزود: این تابلوها در مکان هایی مانند اتوبان­ها، جاده­ها یا ورودی مکان­های پرتردد با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی به رانندگان، از سوانح و حوادث و همچنین شرایط عبور و مرور در محورهای پیش روی رانندگان، نصب می­شوند. 

رئیس مرکز مدیریت راه های استان اصفهان گفت: معمولا برروی این تابلوها هرگونه پیامی از قبیل میزان ترافیک در راه پیشِ رو،‌ سرعت مجاز و علائم رانندگی مربوطه، عوارضی­های موجود در جاده و میزان فاصله با هرکدام و بین شهرها، اطلاع رسانی از وقایع جاده­ای،‌ یادآوری حق تقدم های موجود در جاده و قوانین راهنمایی و رانندگی، وجود شریط خطرناک جوی مانند یخ زدگی، طوفان، احتمال ریزش بهمن، ریزش کوه و غیره اعلام می شود.

کد خبر 352950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.