ضرورت پیوستگی سنتی و تاریخی صنایع دستی

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: در صنایع دستی به طراحی های نو نیاز داریم؛ نه اینکه سنت را رها کنیم بلکه صنایع دستی باید پیوستگی سنتی و تاریخی خود را حفظ کند، اما کاربردی‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین قورچانی در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان که امروز _یکشنبه ۱۸ شهریورماه_ در کتابخانه مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان عنوان های زیادی را دارد، اما چندان نتوانستیم از این عناوین در عرصه های بین المللی و داخلی استفاده کنیم.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: نقطه قوت استان اصفهان در بحث صنایع دستی، تنوع و گستره وسیع آن است، اما گاهی این نقطه قوت به نقطه ضعف نیز تبدیل می شود چرا که بعضی از کشورها با داشتن یک رشته، تمام تمرکز را روی همان رشته می گزارند و موفق می شوند.

وی تصریح کرد: با وجود بیش از ۱۹۰ رشته در استان اصفهان، اما به دلیل محدودیت های موجود نتوانستیم تمرکز خود را روی تمام این رشته ها قرار دهیم. باید کمی تخصصی‌تر نگاه کرد و گاهی باید با یک یا دو رشته که نقطه قوت است شروع کرد چرا که اگر همان رشته ها برند شوند بقیه رشته ها را نیز با خود بالا می کشد.

قورچانی گفت: در بحث فروش و طراحی صنایع دستی هنوز احساس ضعف وجود دارد. ما در صنایع دستی به طراحی های نو نیاز داریم؛ نه اینکه سنت را رها کنیم بلکه صنایع دستی باید پیوستگی سنتی و تاریخی خود را حفظ کند، اما کاربردی‌تر شود و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند کمک کند.

وی تاکید کرد: ما باید از عناوین اصفهان استفاده کنیم و آن ‌ها را در سطح ملی و جهانی بشناسانیم.

کد خبر 352945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.