صنایع دستی در بستر گردشگری گسترش پیدا کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شرایط سخت را به فرصت تبدیل و از تولید داخلی مخصوصا از صنایع دستی حمایت کنیم، گفت: گسترش صنایع دستی در بستر گردشگری در واقع انتقال پیام و فرهنگ به کشورهای دیگر است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فولادگر در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان که امروز _یکشنبه ۱۸ شهریورماه_ در کتابخانه مرکزی برگزار شد با بیان اینکه صنایع دستی فصل مشترکی میان هنر صنعت و فرهنگ است، اظهار کرد: تاریخ چند هزار ساله ایران هنر و صنعت و فرهنگ را به هم پیوند می دهد و این جایگاه به لحاظ صنایع دستی اهمیت بسیاری دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این صنعت با هزینه کم و در محیط کوچک و متوسط اشتغال زایی می کند و یکی از اهدافی که برای ادغام کردشگری با صنایع دستی داشتیم این بود که صنایع دستی در بستر گردشگری گسترش پیدا کند و این موضوع، در واقع انتقال پیام و فرهنگ به کشورهای دیگر است.

وی گفت: شرایط اکنون و افزایش ارز با اینکه سختی هایی را در پیش دارد، اما باید شرایط سخت را به فرصت تبدیل کرده و از تولید داخلی مخصوصا از صنایع دستی حمایت کنیم و اکنون که صنایع دستی تقلبی وارد نمی شود صنایع دستی مرغوب را صادر کنیم.

به گزارش ایمنا، نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان ۱۸ تا ۲۳ شهریورماه صبح ها ۹ تا ۱۳ و بعدازظهرها ساعت ۱۷ تا ۲۲ ساعت در باغ موزه چهلستون اصفهان برپا خواهد بود.  

کد خبر 352944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.