نمایشگاه محل ترویج و توسعه است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه باید شورای راهبردی صنایع دستی در اصفهان شکل بگیرد، گفت: نمایشگاه ها نباید رغیبی برای فعالان حوزه صنایع دستی باشند؛ نمایشگاه ها فقط محل ترویج و توسعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون اله‌یاری در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان که امروز _یکشنبه ۱۸ شهریورماه_ در کتابخانه مرکزی برگزار شد با بیان اینکه این نمایشگاه رویدادی است که می تواند در رشد صنایع دستی کشور موثر باشد، اظهار کرد: نمایشگاه ها را بیش از اینکه به عنوان عرضه کننده صنایع دستی بشناسیم مرکزی برای تبادل تجربیات می شناسیم؛ در واقع ایده ها و تجربیات که در استان های دیگر صورت می گیرد در چنین نمایشگاهی می تواند عرضه و معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: ۲۰ هزار کارگاه و بیش از ۴۵ هزار نفر در عرصه صنایع دستی استان اصفهان فعال هستند و با این همه جایگاه و ظرفیت و عنوان هایی که به لحاظ بین المللی دارد و می توان جریانی پویا و فعال را در حوزه صنایع دستی این شهر دید.

وی با بیان اینکه میدان امام(ره) می تواند نمادی از صنایع دستی مردم ایران باشد، تصریح کرد: در این شهر وقتی از نمایشگاه صحبت می کنیم قرار نیست که همه هنرمندان اصفهان در آن شرکت کنند، گاهی ما محدودیت داریم و نمایشگاه ها نباید رغیبی برای فعالان حوزه صنایع دستی باشند؛ نمایشگاه ها فقط محل ترویج و توسعه هستند.

اله‌یاری  با بیان اینکه با نگاهی که در شهرداری اصفهان وجود دارد می توانیم از ظرفیت های بین المللی اصفهان برای رشد و معرفی صنایع دستی استفاده کنیم، گفت: باید با مشارکت جدی پیشکسوتان صنایع دستی اصفهان و فعال کردن دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی به این بپردازیم که چگونه صنایع دستی را اعتلا دهیم و باید به حمایت هنرمندان و به اقتصاد هنر به ویژه در صنایع دستی پرداخت.

وی ادامه داد: باید شورای راهبردی صنایع دستی در اصفهان شکل بگیرد، این شورا باید کاملا غیر دولتی باشد و ایده بدهد. باید مجال و فرصتی را فراهم کنیم تا در حوزه صنایع دستی کارهای مهمی صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: به صنایع دستی روستایی باید توجه شود و این توجه باید در شهر اصفهان صورت بگیرد و اگر قرار است این صنایع، تجاری شود باید کانونی مثل اصفهان به حوزه های روستایی وصل شوند و از آن ها در منابع ملی بهره ببریم.

به گزارش ایمنا، نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان ۱۸ تا ۲۳ شهریورماه صبح ها ۹ تا ۱۳ و بعدازظهرها ساعت ۱۷ تا ۲۲ ساعت در باغ موزه چهلستون اصفهان برپا خواهد بود.  

کد خبر 352938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.