رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمدرسول الله (ص) در اصفهان برگزار می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان از برگزاری رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمدرسول الله (ص) در اصفهان خبر داد و گفت: این رزمایش روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه با حضور ۲۰ گردان بیت المقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی مقواساز ظهر امروز(یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمدرسول الله (ص) که در حال حاضر در شهرهای مختلف کشور در حال اجرا است، روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه با حضور ۲۰ گردان بیت المقدس برای حفظ انسجام بسیجیان در سطح شهر اصفهان، امیدآفرینی برای دوستان انقلاب و بیم آفرینی برای دشمنان انقلاب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این رزمایش در دو بخش داخل و خارج از شهر برگزار خواهد شد، افزود: در داخل شهر ستون کشی و اجرای کارهای فرهنگی همچنین برپایی مراسم عزاداری ویژه ایام ماه محرم با حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر از بسیجیان در گذر چهارباغ عباسی انجام خواهد شد و در اردوگاه قدس منطقه علویجه نیز رزمایش دفاعی برون شهری رزمایش اجرا خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای جهادگر بسیجی در حوزه عمران، پزشکی و فرهنگی همراه با بسیجیان در راهپیمایی رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمدرسول الله (ص) شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سپاه تلاش می کنیم تمام اقشار بسیج را شناسایی و سازماندهی کنیم تا باری از دوش مردم بردارند، گفت: امروز اولویت مهم بسیج ارایه خدمات اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی به مردم است.

سرهنگ مقواساز ادامه داد: با توجه به وجود ۲۱ قشر متخصص بسیج، در حال حاضر با محوریت مساجد محله ها را شناسایی می کنیم تا اقشار بسیج را به مساجد برده و بنا به نوع تخصص خود به مردم محلات کمک کنند.

وی با بیان اینکه در سه ماه اخیر با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان بیش از ۵۰ منزل مسکونی محرومان توسط ۲۵۰ نفر از بسیجیان جهادی تعمیر و در اختیار آنها قرار گرفته است، گفت: در عرصه دیگر بیش از ۱۰۰ پزشک عمومی و متخصص به مناطق محروم اعزام  و پنج هزار نفر از مردم را از ویزیت رایگان بهره مند کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان تصریح کرد: با حضور داوطلب گونه دانشجویان و اساتیدی که در حرفه‌ای تخصص داشتند، با همکاری فنی و حرفه ای در یکسال اخیر ۱۵ هزار نفر از مردم شهر اصفهان را در مساجد و تکایا آموزش دادیم.

وی افزود: تابستان امسال ۲۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه به مناطق محروم اعزام و به صورت رایگان بهینه‌سازی مدارس را انجام دادند.

سرهنگ مقواساز با بیان اینکه بسیج امام صادق(ع) ۲۰ گروه مستقل جهادی در تابستان امسال به مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهکلویه و بویر احمد، کرمانشاه، خوزستان و هرمزگان برای ارایه خدمات اجتماعی، علمی و ... اعزام کرده است، افزود: برگزاری جشن به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه برای بیش از هفت هزار نفر از دختران نوجوان شهر در مکان‌های تفریحی بسته را از دیگر فعالیت های ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان برشمرد.

وی ادامه داد: ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان امروز به تنهایی ۲۵۰۰ حلقه تربیتی دارد که هر هفته اقشار مختلف مردم در سنین مختلف در این حلقه‌ها شرکت کرده و با مهارت های بصیرتی، دینی و اجتماعی آشنا می شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان از راه اندازی مجموعه فرهنگی قرآنی ناحیه امام صادق در خیابان خواجو خبر داد و گفت: این مجموعه فرهنگی قرآنی برای تربیت مربی قرآن راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان ۱۲۰ پایگاه تابستانه تشکیل شده که ۱۵۰۰ نفر در این پایگاه‌ها از برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی استفاده کردند.

سرهنگ مقواساز از اجرای اردوهای راهیان نور جنوب و غرب برای بیش از پنج هزار نفر در سال جاری خبر داد و افزود: در تابستان امسال تعداد پنج هزار دانش آموز دختر به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه طرح ولایت دانش آموزی برای بیش از سه هزار نفر جهت ارتقاء سطح مدیریت دانش آموزان اجرا شده است، گفت: برنامه پیوند آسمانی در مساجد و حسینیه‌های شهر از دیگر فعالیت های ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان گفت: برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی بسیج در حال ساخت و راه اندازی بیش از سه هزار متر زیربنای ورزشی در پل تمدن، ارغوانیه و قهجاورستان است تا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای آشنایی مادران و دختران با شیوه‌های مناسب زندگی، نشست های دخترانه و نشست های مادرانه با استفاده از کارشناسان حوزه و دانشگاه در ۱۸۰ نقطه شهر در حال برگزاری است که با استقبال گسترده مادران و دختران رو به رو شده است و البته هیچ محدودیتی برای حضور افراد غیر بسیجی برای خدمات ارایه شده بسیج وجود ندارد.

کد خبر 352935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.