عرضه مجدد بنزین سوپر از ابتدای مهرماه امسال

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از عرضه مجدد بنزین سوپر از ابتدای مهرماه و پس از پایان سفرهای تابستانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، اسد الله قره خانیبا اشاره به عدم عرضه بنزین سوپر در جایگاه های سوخت، اظهار کرد: دو هفته آینده اوج سفرهای تابستانی در کشور است و به این دلیل بنزین سوپر در کشور عرضه نشدهاست.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: احتمالا پس از این 2 هفته و از ابتدای مهرماه عرضه مجدد بنزین سوپر در جایگاه های سوخت آغاز می شود.

وی با بیان اینکه اگر در مهرماه بنزین سوپر در جایگاه های سوخت عرضه نشود جای سوال دارد، ادامه داد: در صورت کاهش مصرف بنزین با کمتر شدن سفرها، عرضه بنزین سوپر از سر گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که مقدار مصرف بنزین کاهش و توازنی بین تولید و تقاضا ایجاد شود تولید بنزین سوپر آغاز می شود، افزود: اولویت نخست این است که ابتدا مصرف بنزین داخلی مردم از تولید داخل تامین شود و سپس به فکر تامین بنزین سوپر باشیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر از مهرماه عرضه بنزین سوپر آغاز نشود، از شرکت ملی پالایش و پخش پرسیده می شود که پس از کاهش مصرف بنزین معمولی چرا بنزین سوپر تولید نمی شود، البته با توجه به اینکه این نوع بنزین قیمت بالاتری دارد به زودی عرضه آن از سر گرفته می شود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روزانه بین 2 تا 3 میلیون لیتر بنزین سوپر مصرف می شود، اظهار کرد: تولید پنج میلیون لیتر بنزین یورو چهار معادل تولید سه میلیون لیتر بنزین سوپر است، بنابراین حدود 2 میلیون لیتر از این طریق صرفه جویی می شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 352929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.