احداث مجتمع آموزشی با اعتبار ۶۰ میلیاردی

سمیرم- رییس اداره آموزش و پرورش سمیرم گفت: اعتبار اجرای این پروژه بالغ بر شصت میلیارد ریال بوده که اعتبار مرحله نخست تخصیص و جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، محمد حسین سجاد در آیین کلنگ زنی مجتمع امام خمینی (ره) این شهرستان اظهار کرد: وسعت این مجتمع و قرار گیری آن در مرکز شهر از ویژگی های بارز و مهم پروژه است.

وی افزود: ساخت این مجموعه بزرگ آموزشی و فرهنگی در سه طبقه، هفت هزار متر زیربنا و سه مرحله اجرا خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه تنها مرمت و مقاوم سازی پاسخگوی ساختمان پیشین مدرسه امام خمینی (ره) نبوده، خاطرنشان کرد: بعد از تخریب کامل مدرسه سابق، امروز زمین این مکان در موقعیت خوب مرکزی شهر سمیرم آماده احداث بوده و نقشه های این طرح تهیه و تنظیم شده است.

سجاد با اشاره به آبرفتی بودن بخشی از زمین مجتمع آموزشی ادامه داد: با توجه به این ویژگی زمین ممکن است زیرسازی و اجرای فونداسیون گسترده این پروژه با سرعت کمتری اجرا شود، اما این موضوع مانع از کیفیت در انجام پروژه نمی شود.

محمد نادری اعتبار، مدیر آموزش و پرورش سمیرم هزینه اجرای این پروژه را بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اسناد و مدارک مورد نیاز پروژه امام خمینی (ره) به پیمانکار ارائه شده و اعتبار مرحله نخست این مجتمع جذب شده است.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات تملک دارایی های شهرستان های مختلف تصریح کرد: خوشبختانه شاهد افزایش ۹ درصدی سهم اعتبارات آموزش و پرورش سمیرم نسبت به سال گذشته هستیم.

به گزارش ایمنا، شهرستان سمیرم دارای حدود ۱۰ هزار دانش آموز، ۵۹۳ کلاس درس و یک هزار و ۲۰۰ معلم و فعال فرهنگی است.

کد خبر 352920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.