نقش ستون پنجم تاثیرگذارتر از تحریم ها است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: موضوع تحریم را اگر به عنوان یک واقعیت نبینیم، برخورد واقع گرایانه هم با آن صورت نمی گیرد ضمن این که اثر خارجی تحریم ها کمتر از ستون پنجم در داخل است.

به گزارش ایمنا، حشمت الله فلاحت پیشه یکی از مشکلات کشور را تصمیم گیری در فضای جزمیت ذهنی و سیاسی عنوان کرد و افزود: مهم ترین عارضه این است که بسیاری از کسانی که تصمیم گیری می کنند با واقعیت های جامعه ارتباط ندارند و بیشتر در یک فضای دگم ذهنی تصمیم گیری می کنند.

وی ادامه داد: جزمیت سیاسی و ذهنی باعث تداوم شرایط تقابلی در کشور است و بسیاری هنوز دچار این تفکرات و تعصبات جزمی جناحی هستند و همین باعث شده که در فضای همفکری وارد نشوند و بیشتر تفکر مقابله را شکل دهند و همین تقابل را به رابطه بین دولت و ملت کشانده اند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که «دولت و مجلس نباید اجازه دهند که افراط گرایان دو جریان سیاسی در کشور بر مناسبات این دو قوه حاکم شوند»، یادآور شد: این افراط گرایان، تفکرات خود را دنبال می کنند در صورتی که انتظار مردم از دولت، حل مشکلات است و هیچ گاه افراطیون به دنبال حل مشکلات نبوده اند.

نمایندگان مجلس تحت فشار جامعه عمل می کنند

فلاحت پیشه تصریح کرد: در موضوع سوال از رییس جمهوری هم مشاهده شد که به رغم این که هم نمایندگان مجلس و هم رییس جمهوری با آرامش و در یک فضای منطقی و بدون تنش سوال ها و پاسخ ها را مطرح کردند، اما نتیجه ای که به دست آمد، نتیجه ای نبود که به رفع مشکلات جامع کمک کند و دلیل آن این است که راهکار رفع مشکلات کشور این نیست. این رویه که سه قوه به دنبال مقصر بگردند هیچ کمکی به حل مشکل نمی کند؛ بلکه باید با همفکری و همکاری عمل کنند.

وی افزود: من این را می پذیرم که فضای احساسی شکل گرفته که هدف آن این است که دولت و مجلس با هم همکاری نکنند، اما یک واقعیتی وجود دارد که نمایندگان مجلس تحت فشار جامعه عمل می کنند. ما ضعف نظام تنظیم بازار را به وضوح می بینیم که قابلیت نظارت و پیگیری دارد. انتظار این است که دولت در این زمینه به خوبی عمل کند، برای مثال در موضوع فساد خودرو و گرانی های موجود خود رییس جمهوری شخصا وارد شوند و برخورد کنند.

نقش ستون پنجم در شرایط کنونی بیشتر ازتحریم ها است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در شرایطی که به صورت بی سابقه ای اقدامات تحریمی برنامه ریزی شده علیه جمهوری اسلامی ایران شکل می گیرد در داخل کشور می بینیم که اقدامات برنامه ریزی شده ای برای صیانت از سیاست ها و راهبردها و به ویژه منافع ملی و اقتصادی کشور صورت نمی گیرد و این یک ضعف است.

فلاحت پیشه نقش ستون پنجم در تشدید مشکلات کشور بیشتر از تحریم ها دانست و یادآور شد: تصمیم گیری باید بر واقعیات مبتنی باشد. موضوع تحریم را اگر به عنوان یک واقعیت نبینیم برخورد واقع گرایانه ای با آن صورت نمی گیرد به ویژه در بخش هایی که اثر خارجی تحریم ها کمتر از ستون پنجم آن در داخل است.

وی افزود: اثر ستون پنجم در تحریم ها کسانی هستند که از این شرایط سوء استفاده می کنند و به این وسیله می خواهند منافع خود را پیش ببرند. کسانی که احتکار می کنند و با بر هم زدن نظام عرضه و تقاضا، بیشترین آسیب را به کشور وارد می کنند و دستگاه هایی که وظیفه نظارت بر این سیستم را دارند و به وظیفه خود عمل نمی کنند، نقش ستون پنجم دشمن را در شرایط تحریم بازی می کنند؛ با این ستون پنجم اگر برخورد شود، می توانیم به راحتی شرایط موجود را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: هیچ گونه نظارت و برخوردی در سیستم توزیع و عرضه و تقاضا وجود ندارد و بسیاری از شرایط موجود سوء استفاده می کنند و همین مساله فشارهای سنگین اقتصادی را بر مردم تحمیل می کند.

منبع:ایرنا

کد خبر 352906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.