۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی بلااستفاده است

گلپایگان- مدیرجهاد کشاورزی گلپایگان گفت: از ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی هشت هزار هکتار آن به دلیل خشکسالی‌‎ و کمبود آب بلااستفاده مانده است.

حیدرعلی گل‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار کرد: در گلپایگان ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که هشت هزار هکتار آن به دلیل خشکسالی بلااستفاده مانده است.

وی با بیان این‌که سد گلپایگان نخستین سدمدرن و خاکی کشور در سال ۲۷ احداث شده است، افزود: منابع آبی هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان از محل سد گلپایگان و مابقی اراضی کشاورزی از منابع زیر زمینی آبیاری می‌شود.

گل‌محمدی تصریح کرد: گلپایگان دارای اقلیم آب و هوایی مختلف است، شرایط آب و هوای مساعد و علوفه سالم مرغوبیت گوشت دام و کباب این شهرستان را دوچندان کرده.

وی افزود: نژاد دام گلپایگان یکی از پنج  نژاد معروف کشور بوده به همین دلیل ایستگاه تحقیقات دام گلپایگان سال ۳۲ تأسیس شده است.

مدیرجهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه پرورش دام در شهرستان به صورت سنتیمشکلات متعددی را ایجاد کرده است، گفت:  کشاورزی و دامداری تجلی‌گاه اقتصاد مقاومتی است و ضروری به این قشر زحمتکش جامعه تسهیلاتی ارائه شود.

وی گفت: در سال ۷۷ استخر آبزی پروری در شهرستان ایجاد شد و سالانه  ۸۰۰ تن ماهی قزل آلا تولید می‌شود، در بخش پرورش زنبور عسل سالانه ۶۰ تن عسل تولید می شود.

کد خبر 352896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.