تنها ۵۷ مرکز درمانی ترک اعتیاد اصفهان مجوز فعالیت دارد

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی اصفهان گفت: پنج مرکز کاهش آسیب برای کنترل و پیشگیری از رفتارهای پرخطر معتادان در استان وجود دارد که وسایل مورد نیاز برای پیشگیری از انتقال بیماری‌ها را در بین معتادان توزیع می‌کند.

محمدسعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره مراکز درمان سرپایی فعال بهزیستی برای معتادان اظهار کرد: ۵۷ کمپ در سطح استان اصفهان برای این امر فعالیت دارند که ۵۵ مرکز درمانی سرپایی است و با تجویز دارو به معتادان برای درمان کمک می‌کنند.

وی اضافه کرد: دو مرکز اجتماع درمان‌مدار که مخفف آن "بی تی" است برای زنان و مردان در اصفهان فعال است. همچنین مرکز ماده ۱۶ نیز مرکزی ویژه نگهداری معتدان متجاهر است که ظرفیت فعلی آن ۱۲۰ نفر است.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی اصفهان درباره ارایه خدمات کنونی کمپ‌های ترک اعتیاد اضافه کرد: همان طور که اشخاص برای درمان بیماری خودشان با توجه به نوع بیماری به متخصص مربوطه مراجعه کرده که درمان‌های متفاوتی را برای بهبودی او تجویز می کند. در زمینه بیماری ترک اعتیاد نیز همین طور است و هر مرکز و هر روش درمانی برای ترک اعتیاد فرد مناسب نیست و باید به مرکز درمان ترک اعتیاد مناسب مراجعه کند تا نتیجه حاصل شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری هنوز نرخی برای مراکز درمان اعتیاد تصویب نشده است، افزود: نرخ جدیدی برای درمان در مراکز ترک اعتیاد پیشنها شده اما هنوز  مکاتبه و بررسی نشده است.

محمدی تصریح کرد: برای خانواده‌های مراجعه کننده به مراکز درمان اعتیاد مبلغ بسیار کمتری و معادل۴۸۰ هزار تومان از قیمت پیشنهاد شده امسال با توجه به بضاعت خانواده‌ها در نظر  گرفته شده و این دوره درمانی ۲۸ روز طول می کشد.

وی با اشاره به رشد قارچ گونه کمپ ها در سطح شهر و استان اظهار کرد: در استان اصفهان یک سری از مراکز به صورت غیر قانونی درمان اعتیاد در حال فعالیت هستند که بهزیستی استان از فعالیت این نوع مراکز بی اطلاع است.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی اصفهان با بیان اینکه شهرونداندر صورت شناسایی مراکز  درمانی ترک اعتیاد بدون مجوز باید گزارش لازم را به مقامات قضایی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گزارش دهند، ادامه داد: این دو نهاد با این مراکز برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری می‌کند.این مراکز برای ادامه فعالیت لازم است نسبت به گرفتن مجوز از بهزیستی استان اقدام کنند و بابررسی وضعیت متقاضی و در نظر گرفتن توانمندی‌ها مجوز صادر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مراکز کاهش آسیب در استان اصفهان تاکید کرد: پنج مرکز کاهش آسیب برای کنترل و پیشگیری از رفتارهای پرخطر معتادان در استان وجود دارد و با مراجعه معتادان به این مراکز توزیع یک سری از وسایل برای پیشگیری از انتقال بیمارها و عدم استفاده از وسایل مشترک بین آنها صورت می گیرد. علاوه بر این  تیم‌های سیار هم با مراجعه به پاتوق‌های معتادان این وسایل را در اختیار آنها برای کاهش آسیب‌ها قرار می دهند.

کد خبر 352877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.