منتقدان «نظارت استصوابی» مطمئنند دیگر به مجلس راه نمی‌یابند

نماینده مردم فریدن، چادگان و فریدون شهر گفت: انتقاد به موضوع نظارت استصوابی در شرایط فعلی، تاثیر منفی دارد؛ در حال حاضر مشکل مردم اقتصادی و معیشتی است و این سخنان کمکی به مردم نمی کند.

اکبر ترکی در رابطه با طرح نظرات انتقادی نسبت به«نظارت استصوابی» در مجلس گفت: سخنانی که اخیرا در این زمینه از سوی یکی از نمایندگان تهران مطرح شده و احتمالا توسط افراد دیگری نیز پیگیری می شود، در واقع زیر سوال بردن کل ارکان نظام بود و چنین مسأله ای شایسته نظام، مجلس و دیگر ارگان‌ها نیست.

ترکی افزود: من و دیگر دوستان در ارزیابی که راجع به طرح چنین سخنانی در مجلس داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که این سخنان، ساختار شکنانه و باعث آسیب رساندن به وحدت و انسجام جامعه و رابطه دولت و مردم و بهتر است مطرح نشود.

ترکی ادامه داد: به هر حال حرف هایی با این محتوا و نامه هایی سرگشاده در این حوزه که از جاهای دیگر رسیده ما را به این جمع بندی رسانده که ارتباطی بین این ها وجود دارد و سرچشمه و منشا این قبیل سخنان از جای دیگر است

نماینده مردم فریدن، چادگان و فریدون شهر گفت: به نظر بعضی از دوستان، این افراد که در مجلس سخنان ساختار شکنانه و ضد وحدت به زبان می آورند، افرادی هستند که اطمینان دارند در دوره های بعدی بر اساس همین نظارت استصوابی دیگر نمی توانند به مجلس راه پیدا کنند. پس دل را به دریا زده و چنین سخنانی را مطرح می کنند، اما ما می گوییم ولو اینکه چنین باشد، برای حفظ شخصیت خود و گروه‌شان خوب نیست چنین اظهاراتی صورت بگیرد.

اکراه دارم به برخی مسائل ناباب اشاره کنم

نماینده مردم فریدن، چادگان و فریدون شهر افزود: این رفتار نخست کل ارکان نظام و پس از آن وجود خود مجلس را زیر سوال برد؛ چرا که ایشان گفت اگر نظارت استصوابی نبود، افراد دیگری از فیلترها رد می شدند و شاید من دیگر اینجا نبودم.

ترکی خاطر نشان کرد: این افراد باید پاسخ بدهند که آیا طرح کردن چنین سخنانی و به هم ریختن نظام اسلامی که خون شهدا به پای آن ریخته و مردم این همه زجر و مصیبت برای ایجاد آن کشیده اند، درست است؟ اگر روزی یک اتفاق دیگر بیفتد آیا جایگاهی برای ایشان در نزد افراد دیگر وجود دارد؟ من بعید می‌دانم.

این نماینده مجلس اضافه کرد:  اگر ما این جایگاه را به دست آورده ایم، به برکت خون شهدا، انسجام مردم  و از قبل نظام و انقلاب اسلامی بوده است، اگر چیزی جز انقلاب اسلامی را تصور کنیم، من فکر نمی کنم جایی در مجلس فعلی برای ایشان، بنده و دیگران وجود داشته باشد.

ترکی در ارزیابی بیان چنین مسایلی در شرایط فعلی کشور گفت: این عملکرد، تاثیر منفی دارد، باعث تشویش بیش از حد اذهان عمومی و ضربه زدن به وحدت ملی می شود. با توجه به اینکه ما مشکلات بسیار زیادی در زمینه اقتصادی داریم، صحبت کردن در خصوص یکسری مسائل ناباب که بنده اکراه دارم به آن اشاره کنم و حرف هایی که مشکلات مردم را حل نخواهد کرد، نتیجه ای ندارد.

ترکی در زمینه آمادگی مجلس برای برون رفت از بحران فعلی گفت: مشکلات مردم ، مشکلات اقتصادی و معیشتی است. مجلس نیز برای برون رفت از وضعیت فعلی تلاش زیادی انجام می دهد و آمادگی دارد دولت را راهنمایی و در این زمینه ، قوانین لازم را به تصویب برساند. 

کد خبر 352872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.