۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کارآفرینی دغدغه مهم بانوان شهر

رییس مرکز تخصصی بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اگر بانوان جامعه این موضوع را باور داشته باشند که خود می‌توانند نخستین گام را در مباحث اقتصادی بردارند به اقتصاد خانواده، مدیریت مصرف و مدیریت هزینه‌ها کمک زیادی خواهند کرد.

لیلا لندی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: کارآفرینی یکی از دغدغه‌های امروز بانوان شهر است، از این رو مرکز تخصصی بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در راستای خودمراقبتی مادران و سپس در راستای توانمندسازی بانوان اقدام کرده است.

وی افزود: اهداف طرح کارآفرینی بانوان آگاهی زنان از استعداد درونی خود و باور کردن بانوان نسبت به مسایل اقتصادی، ایجاد احساس توانمندی و به رسمیت شناخته شدن این توانمندی در تمام بانوان، ایجاد فرصت‌های آموزش و ارتقاء تمام گروه‌های بانوان اعم از شاغل، خانه‌دار و تحصیل‌کرده در سنین مختلف و طبقات و پایگاه‌های اجتماعی و اقتصادی متنوع، توانایی اقتصادی و عدم احساس کمبود و ضعف اقتصادی جهت ورود به مقوله فرزندپروری، ایجاد تقویت زیرساخت‌های فکری جامعه در راستای ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و ارزش آفرینی، داشتن روحیه خلاق و ارزش آفرینی در جهت توسعه اقتصادی و توانمندسازی بانوان به عنوان یاوران اقتصاد است.

رییس مرکز تخصصی بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت‌های مرکز تخصصی بانوان آفتاب گفت: مرکز تخصصی بانوان آفتاب از سال ۱۳۹۴ به همت شهرداری منطقه سه اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری افتتاح و خدمات خود را در دو بخش عمومی و تخصصی به بانوان شهر اصفهان ارایه می‌کند.

وی افزود: دفتر تخصصی بانوان آفتاب بر اساس نیاز سنجی به عمل آمده به مباحث اقتصادی در حوزه زنان رسیده و از آنجا که مسئله اقتصادی در حوزه زنان تحت الشعاع زندگی مردم قرار دارد، تصمیم دارد این مسئله را برای بانوان مرتفع سازد، رسالت دفتر تخصصی بانوان آفتاب این است که در راستای اجرای برگزاری همایش‌هایی مانند بانوان یاوران اقتصاد، مادران جایگاه خود را بشناسند و عظمت و کرامت خود را درک کرده و در مقوله اقتصادی منزل فعالیت کنند.

وی ادامه داد: مرکز تخصصی بانوان آفتاب متشکل از کارشناسان اجتماعی، ارتباطات، مطالعات زنان، کارشناسان مباحث روانشناسی، مشاوره‌ای و کارآفرینی است، همچنین مسئله شناسی حوزه زنان براساس مباحث این شورای علمی صورت گرفت و پس از آن نیز یک نیازسنجی در حوزه بانوان شهر اصفهان انجام شد.

رییس مرکز تخصصی بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان راه‌اندازی سایت دفتر تخصصی بانوان را از مهمترین بخش‌های این مرکز دانست و تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد باغ های بانوان قابل دسترسی برای بانوان شهر نیست و فرهنگسراها نیز تنها برخی خدمات عمومی را به شهروندان ارائه می‌دهد، با توجه به این موارد شورای اسلامی شهر به جمع بندی رسید فضاهایی که جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی داشته باشد را به بانوان ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در مهرماه سایت فروشگاه الکترونیکی دستاوردهای بانوان رونمایی می‌شود و بانوان اصفهانی می‌توانند محصولات خود را در این سایت برای فروش ارایه کنند.

به گزارش ایمنا، شهروندان می‌توانند برای اطلاع از برنامه‌های مرکز تخصصی بانوان آفتاب با شماره ۳-۳۴۴۶۸۱۱۲ تماس گرفته یا به نشانی میدان قدس، ابتدای خیابان سروش، کوچه ۶۲  آفتاب مراجعه کنند.

کد خبر 352840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.