حسرت احداث بیمارستان بر دل خیران و مردم باقی ماند

لنجان-شهردار باغبادران گفت:در گذشته برای راه اندازی مرکز درمانی اقداماتی انجام شده است و به همت خیران شهر ساختمانی با هدف راه اندازی بیمارستانی در شهر باغبادران احداث شد که در نهایت این ساختمان در اختیار دانشگاه قرار گرفت و حسرت احداث بیمارستان بر دل خیران و مردم باقی ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اردشیر محمدی در آیین کلنگ زنی و بهره بردای از پروژه های عمرانی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی همچون دیگر شهرهای کشور اتفاقات بسیار خوبی در شهر باغباردان رخ داد،اظهار کرد: شهرداری باغبادران در این سالها به منظور ارتقاء خدمات شهری تلاش کرده  تا روند ارایه خدمات به روزتر شده و منطبق با شرایط روز و مطالبات مردم باشد.

وی افزود: مشکلات چندین ساله و کوری در باغبادران وجود دارد که این گره ها به سختی باز می شود هرچند مردم پیگیر این موضوعات بودند، اما همچنان مشکلات کهنه موجود در شهر باقی مانده.

اتمام شبکه دفع فاضلاب خانگی و انتقال آب شرب سالم، مطالبه مردم

شهردار باغبادران نبود شبکه دفع فاضلاب های خانگی معضل قدیمی این شهر دانست و تصریح کرد: اجرای نیمه تمام شبکه دفع فاضلاب شهری یکی از مشکلات و گره های کور مردم و شهرداری در شهر باغبادران به شمار می‌رود که سالها است جزء مطالبات مردمی بوده و به همین دلیل در مدت گذشته پیگیری‌های متعددی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر باغبادران انجام گرفته است.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ سال پیش پروژه فاضلاب شهری در باغبادران آغاز شده و همچنان حدود ۶.۸ کیلومتر از اجرای این شبکه در سه محله شهر باقی مانده است و به نوعی فاضلاب این شهر یک پروژه فرسایشی شده که ۳۰ درصد آن به دلایل مختلف همچنان اجرا نشده است.

محمدی اضافه کرد: انتقال فاضلاب محله ملک آباد شهر باغبادران نیز به تصفیه خانه همچنان مسکوت مانده درحالی که حدود ۲۰سال است که شبکه در این محله اجرا شده و تنها وصل انشعاب و اتصال به کلکتور اصلی فاضلاب باقی مانده است.

وی عنوان کرد: انتقال اب شرب از تصفیه خانه نیز یکی دیگر از مطالبات مردمی در شهر باغبادران به شمار می آید و با توجه به اینکه این شهر خود مدخل توزیع آب شرب استان بوده و در نزدیکی تصفیه خانه آب باباشیخعلی نیز وجود دارد، اما از داشتن آب شرب تصفیه شده محروم هستند.

شهردار باغبادران یکی دیگر از مطالبه اساسی مردم باغبادران را انتقال اب شرب از تصفیه خانه باباشیخعلی به خانه هایشان دانست و خاطرنشان کرد: تنها  ۱۰ درصد از پروژه خط انتقال آب شرب از تصفیه خانه باباشیخعلی به باغبادران باقی مانده و طی دوسال گذشته نیز پیگیری های متعددی در خصوص اتمام این پروژه تاثیرگذار انجام گرفته، اما این پروژه همچنان به اتمام نرسیده و اراده ای نیز در خصوص اتمام این پروژه وجود ندارد.

رنج مردم باغبادران از نبود مراکز درمانی

وی با بیان اینکه سال ها است مردم باغبادران از نبود مرکز درمانی رنج می برند، یادآور شد: وضعیت مراکز درمانی در شهر باغباران بسیار ضعیف است به گونه ای که به جرات می توان گفت خانه های بهداشت در روستاها از نظر کیفی و کمی بسیار کیفیت بهتری از مرکز درمانی باغبادران دارند و من به عنوان یک مدیر به دلیل وجود چنین وضعیتی شرمنده مردم هستم.

محمدی افزود: در گذشته برای راه اندازی مرکز درمانی درخور مردم شهر اقداماتی نیز انجام شده است و به همت خیران شهر ساختمانی با هدف راه اندازی بیمارستانی در شهر باغبادران احداث شد که در نهایت این ساختمان در اختیار دانشگاه قرار گرفت و حسرت احداث بیمارستان بر دل خیر و مردم باقی ماند.

وی تصریح کرد: ساخت بیمارستان یکی از ضروریات در این شهر به شمار می آید چرا که نبود آن سبب شده بسیاری از بیماران برای مداوا به مرکز شهرستان مراجعه کنند که این مسئله مشکلات بسیاری را برای مردم به همراه داشته است و امیدواریم این مسئله مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شهردار باغبادران اضافه کرد: باغبادران یکی از مناطقی است که از مزیت بسیار بالای جاذبه های طبیعی برخوردار است، اما از نبود ورودی مناسب از سمت ملک آباد رنج می برد و بر همین اساس یکی از اولویت‌های راهبردی توسعه شهر باغبادران اصلاح، ساماندهی و توسعه معابر شهر، اصلاح طرح‌های هندسی و ورودی‌های شهر و همچنین تعریض معابر کم عرض که موجب ایجاد ترافیک هستند، بوده که این مسئله یکی از خواسته‌های مهم مردم این شهر نیز به شمار می‌آید و امیدواریم با کمک فرماندار شهرستان لنجان مشکل اجرای این ورودی نیز با سرعت هرچه بیشتر رفع شود.

زندگی شایسته و داشتن شهری کارامد حق شهروندان

وی با بیان اینکه زندگی شایسته در شهری کارآمد حق شهروندان است، ادامه داد: با توجه به افزایش سطح مطالبات مردمی و نیاز شهرها در تمامی حوزه‌ها، چنانچه شهرداری در اجرای برنامه های خود با روال عادی پیش برود بالطبع با نارضایتی شهروندان مواجه خواهیم شد بر همین اساس با نگاهی جهادی به میدان آمده ایم و امروز شاهد بهره برداری و کلنگ زنی چند پروژه تاثیرگذار در شهر هستیم.

محمدی عنوان کرد: امروز شاهد کلنگ زنی پروژه فرهنگسرای شهر  با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال و همچنین پروژه نمازخانه و مجموعه خدماتی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال بودیم که این پروژه ها به همت خیران شهر اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از پروژه پارک سعدی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال، بهره برداری از سال اجتماعات و بهسازی گلزار شهدای شهر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال، بهره برداری از تقاطع خیابان سروستان با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان، بهره برداری از پروژه ورودی جدید شهر با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال، تملک و احداث فاز جدید پارک ساحلی با اعتباری بالغ بر  هفت میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال، تملک و تعریض خیابان ساحلی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال، احداث مجموعه فرهنگی زیارتی تپه نور الشهداء با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال و... بودیم تا کام مردم این شهر شیرین شود.

کد خبر 352827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.