تاکستان های بزرگ در تیران و کرون راه اندازی می شود

تیران-مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: تاکستان های بزرگ با یکپارچه سازی باغات انگور در تیران و کرون راه اندازی می شود.

محسن حاج عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به پتانسیل و مرغوبیت انگور این منطقه اظهار کرد: با یکپارچه سازی باغات انگور در این منطقه و ایجاد تاکستان های بزرگ فرصت بهره گیری از تکنولوژی های نوین کشاورزی فراهم وو بهره وری افزایش می یابد.

وی افزود: در حال حاضر تاکستان بزرگ به وسعت ۸۵ هکتار با بیش از ۱۲۰ هزار اصله نهال انگور کشمشی بی‌دانه قرمز و سفید احداث شده و در این باغ تکنولوژی های روز مورد استفاده قرار گرفته است، سال گذشته معاون وزیر جهاد کشاورزی از این فرصت سرمایه گذاری و اقدام کشاورزی بازدید کرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه ۱۲ تن انگور از باغ های این شهرستان سالیانه برداشت می شود، تصریح کرد: در سال جاری به دلیل بحران خشکسالی میزان برداشت این محصول کاهش می یابد، اما با افزایش بارندگی و بهبود و فضای کشاورزی میزان برداشت تا ۳۰ تن افزایش می یابد.

وی به تسهیل شرایط برای آبرسانی باغات این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال برای حفظ درختان و حفظ فرصت های سرمایه گذاری و اقدامات کشاورزی سه بار توزیع آب در باغات انجام شد.

حاج عابدی با بیان اینکه ظرفیت های خوب کشاورزی در این شهرستان وجود دارد، یادآورشد: الگوهای کشت موفق در این شهرستان در حال اجراست و سرمایه گذاری و رویکرد کشاورزی در این منطقه بر مبنای توسعه فضای گلخانه ای و کشت گیاهان دارویی و درخت هایی با مصرف کمتر آب رقم خورده است.

وی اضافه کرد: کاشت برنج، هندوانه و محصولات پر مصرف آب در شهرستان تیران و کرون ممنوع است و کشاورزان باید فعالیت های خود را بر روی درختان و گیاهان با مصرف کم آب برنامه ریزی کنند.

کد خبر 352796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.