نمایش "یازده نگاه" به بی‌نهایت نگاه تبدیل می‌شود

نمایشگاهی از عکس‌های برگزیده جشنواره "از حیات تا ممات" با عنوان "یازده نگاه" در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین افتتاحیه نمایشگاه "یازده نگاه" شب گذشته پنج‌شنبه _۱۵ شهریورماه_ در موزه هنر های معاصر برگزار شد. در این مراسم محمد عیدی اظهار کرد: نگاه معاصر به هنر  و امکانات بسیار گسترده ای که در هنر معاصر وجود دارد طلب می کند تا فضاهای گسترده تری برای عرصه و بروز هنر معاصر شکل بگیرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از دغدغه های موزه های هنر معاصر در دنیا این است که چگونه فضای هنر معاصر را پوشش دهند و امید دارم که ظرفیت گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان را نیز پُربارتر کنیم. خوشحالم که در نمایشگاه "یازده نگاه" حضور دارم، نمایشگاهی که وقتی به نمایش گذاشته شده است تبدیل به بی‌نهایت نگاه می شود.

وی افزود: حضور مدیرانی در شهرداری که در عرصه هنر ایده های نو و دید وسیع نسبت به موزه هنر های معاصر دارند باعث خرسندی است. به اعتقاد من شهر اصفهان یک سمفونی ناتمام است که ما آن را در جایی دچار گسست کردیم و خوانشی دیگر وجود نداشته است و باید این سمفونی را ادامه دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد: مدیران شهرداری آثار خود را برای خوانده شدن به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا کنند و امیدوارم این حرکت تبدیل به یک حرکت فرهنگی در اصفهان شود.

اهدای آثار و توسعۀ وقف هنری

در ادامه مراسم مدیران مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد و شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی فرهنگی و ورزشی سپاهان، سند اهدای این مجموعه به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان را امضا کردند.

سپس سیدعلی معرک نژاد اظهار کرد: عکس هایی که به نمایش گذاشته شده حاصل تلاش دوستان در شرکت توسعه سپاهان، مجموعه تخت فولاد و کانون عکس جوانان است.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد ادامه داد: در نوروز ۹۷ جشنواره عکس اینستاگرامی را با نام "حیات تا ممات" برگزار کردیم و طی این جشنواره بیش از ۸۰۰ عکس به دبیرخانه ارسال شد و پس از ارزیابی عکس ها توسط داوران، تعداد ۱۱ عکس برگزیده شد. در همان ابتدا تصمیم داشتیم این تصاویر را به نمایش بگذاریم که امروز این اتفاق افتاد و اکنون می توانید تعداد ۹ تصویر از مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد و دو تصویر از کوه صفه را ببینید.

وی ادامه داد: با پیشنهادی که "مهدی تمیزی" رییس موزه هنرهای معاصر اصفهان ارایه داد و ما از آن استقبال کردیم این مجموعه را به گنجینه موزه هنرهای معاصر اهدا کردیم تا شروعی برای دیگران باشد. حتی هنرمندانی که در میان ما نیستند، اما آثارشان وجود دارد می توان با اهدای آثار آنها  به این گنجینه یادشان را زنده نگه دارند و این وقف هنری را توسعه داد.

کد خبر 352767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.