برداشت ۱۲ تن انگور از باغات تیران و کرون

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: جشنواره انگور ظرفیت های مهجور و ناشناخته شهرستان تیران و کرون را به مردم معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مجید حججی در آیین افتتاحیه جشنواره انگور این شهرستان اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و اقتصادی انگور فرصت طلایی و ارزشمند برای رشد و توسعه این منطقه و ارتقاء نشاط اجتماعی مردم خواهد بود.

وی افزود: برگزاری جشنواره انگور قابلیت های فراوانی را به همراه دارد که معرفی ظرفیت های مهجور و ناشناخته شهرستان تیران و کرون به مردم یکی از مهمترین قابلیت های این جشنواره است و برگزاری مدام آن در سال های آینده به رونق فعالیت های گردشگری، اقتصادی و اجتماعی منطقه منجر می شود.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به برداشت ۱۲ تن انگور از باغات این شهرستان، خاطرنشان کرد: برداشت این محصول در سال های آبسالی به ۳۲ تن می رسد که باید مدیریت بر عرضه، فراوری و بسته بندی آن انجام شود تا اینکه این ظرفیت تجاری صرفا برای مصرف محلی و  فروش اندک هزینه استفاده نشود.

وی ادامه داد: بسته بندی، فروش در بازارهای محلی و بازارهای استانی و کشوری، فراوری محصول انگور به رونق تجاری و ایجاد کسب و کارهای پر درآمد برای باغداران این شهرستان تبدیل خواهد شد که این موضوع تاکنون مغفول مانده و با برگزاری جشنواره انگور و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه های فصلی بخشی از برنامه اقتصادی محصول انگور محقق می شود.

حججی با اشاره به ظرفیت های گردشگری این منطقه خاطرنشان کرد: موقعیت جفرافیایی و پتانسیل های تاریخی و طبیعی این منطقه منجر به سفر سالانه ۲۰ میلیون نفر به این شهرستان و ثبت ۱۱ درصد از ترددهای استان اصفهان در جاده های این شهرستان شده البته باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی تلاش مدیریت شهری تیران برای برگزاری یک رخداد فرهنگی به منظور معرفی ظرفیت های شهرستان را مهم خواند و یادآورشد: مردم و مسوولان در رده های مختلف به رونق گردشگری، توسعه فعالیت های اقتصادی و معرفی قابلیت های این شهرستان کمک کنند.

کد خبر 352751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.