کودکان می توانند سازندگان تمدن باشند

داور فیلیپینی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوکان و نوجوانان، سینمای ایران را مورد ستایش قرار داد و گفت: سینمای ایران مفاهیم و ارزش‌های برجسته این کشور را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایمنا، رونا مارتینز فیلم‌ساز و هنرمند فیلیپینی که در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به عنوان داور حضور داشت فارغ التحصیل رشته فیلم‌سازی کودکان از بزرگ ترین موسسه سینمایی روسیه است. وی در ابتدا دوره تخصصی آموزش هنرهای تجسمی را در کشور خود گذراند و سپس با همراهی همسرش که اهل کشور ترکیه بود به حرفه برگزاری جشنواره وارد شد. 

این هنرمند فیلیپینی در رابطه با فیلم‌های ایرانی چنین اظهار کرد: ما پیش از این نیز جشنواره‌های فیلم ایرانی را که توسط سفیر ایران در فیلیپین حمایت شد، برگزار کردیم و با ایرانی‌ها ارتباط بسیار خوبی داشتیم زیرا ایران دارای تاریخچه سینمایی غنی است.

وی تصریح کرد: ما پنج سال پیش در ایران بودیم و دختر من به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان انتخاب شد. دو سال پیش نیز من به عنوان عضو هیئت داوران برگزیده شدم و اکنون نیز دوباره در این موقعیت قرار گرفتم.

این فیلم ساز فیلیپینی که اکنون عضو یک سازمان بزرگ سینمایی مستقر در تهران با نام "CIFEJ" است، افزود: من نماینده سازمان  CIFEJ هستم و به عنوان عضو هیئت داوران به ایران آمده‌ بودم.

مارتینز، سینمای ایران را برای به کارگیری افراد فعال و هنرمند در بخش فیلمسازی کودک ستایش کرد و گفت: با توجه به ارزش‌های مشترک بین ایران و ترکیه، مردم ترک نیز می‌توانند به راحتی با فیلم‌های فارسی ارتباط برقرار کنند.

 این کارشناس فیلم سازی فیلیپین معتقد است که فیلم‌های ایرانی بسیار قابل لمس است زیرا ایده‌ها، اطلاعات و ارزش های بسیار خوبی را شامل می شود.

وی با اشاره به جایزه های بین المللی که فیلم های فارسی دریافت کرده‌اند، فیلم سازان و سینماگران ایرانی را مورد تحسین قرار داد.

مارتینز اظهار کرد: در سال ۱۹۸۷، فیلمی به نام" خانه دوست کجا است" چندین جایزه را از آن خود کرد و در حال حاضر نیز اکثر فیلم های ایرانی برنده جایزه می شوند. من فکر می کنم در آینده، کشور شما در جایگاه نخست فیلم های سینمایی کودک قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت داوران سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: کودکان می توانند سازندگان تمدن باشند. آنها می توانند هر گونه آسیبی که بر جامعه و محیط زیست تحمیل می شود را برطرف کنند. سینما یک ابزار قوی برای آموزش و الهام بخشیدن به کودکان است. ما از طریق سینما می تواینم به آن ها آموزش دهیم که مانند اندیشمندان منتقد عمل کنند. علاوه بر این از طریق سینما می توان خوبی ها را استنباط و بدی ها را رفع کرد.

کد خبر 352749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.