تابش در گفت‌وگو با ایمنا: اصفهان باید برند سینمای کودک و نوجوان شود

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه اصفهان قطب‌ فرهنگی ایران است، گفت: نباید فعالیت‌ها را تنها منوط به زمان جشنواره کرد و باید اکران فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان جدی‌تر گرفته شود.

علیرضا تابش در حاشیه آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از نقاط عطف جشنواره امسال نمایش فیلم‌ها در همه استان‌های کشور بود، اظهار کرد: همزمانی المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، شور و حال دیگری به فضای جشنواره بخشیده بود.

وی با اشاره به حضور نوجوانان از سراسر کشور به جشنواره، ادامه داد: فیلم‌سازان نوجوان که امید آینده سینمای ایران هستند، فیلم‌های کوتاه خود را در جشنواره به نمایش گذاشتند که مورد قضاوت و داوری قرار گرفت. هم‌چنین ورک‌شاپ‌ها (کارگاه‌های آموزشی) بسیار خوبی در جشنواره امسال برگزار شد و از نظر بین‌المللی نیز یونیسف مشارکت خوبی داشت.

تابش نقطه عطف دیگر این جشنواره را مشارکت خوب اصفهانی‌ها در بخش‌های مختلف دبیرخانه جشنواره برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با ماندگاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان و ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره در این شهر تاریخی فعالیت‌ها را صرفاً منوط به برگزاری جشنواره نکنیم بلکه باید در طول سال در اصفهان تولید فیلم داشته باشیم و کارگاه‌های آموزشی فیلم‌سازی برای بچه‌های اصفهانی برگزار شود همچنین باید اکران فیلم‌های کودکان در شهر اصفهان جدی‌تر گرفته شود. بنابراین چهار عنصر آموزش، تولید، جشنواره و اکران فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید در کنار هم و در طول سال و در سراسر استان اصفهان عملی شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تصریح کرد: استان و شهر اصفهان یکی از قطب‌های فرهنگی ایران است که مکتب هنری خاصی دارد و شهر اصفهان به خصوص در زمینه سینمای کودک و نوجوان فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهد.  

وی افزود: بیش از دو دهه در این شهر تاریخی شاهد برگزاری جشنواره بودیم و امیدوار هستیم دبیرخانه جشنواره نیز در اصفهان دائمی شود و با حمایت، پیگیری و درایت مسئولان استان اصفهان، برغنای جشنواره افزوده و حضور فیلم‌های کودکان و نوجوانان و پروانه‌ها در اصفهان دائمی باشد.

وی با تشکر از شورای اسلامی شهر اصفهان که در همه بخش‌ها هم‌پای ما بوده و همکاری کردند و شهرداری را در رسیدن به اهداف کمک کرد، افزود: در صحبتی که با رییس شورای اسلامی شهر اصفهان داشتم آن‌ها مصمم هستند که شهر اصفهان برند سینمای کودک و نوجوان را به طور دائمی داشته باشد و برای به انجام رسیدن این مهم نیز قول‌هایی داده‌اند و ما هم در سازمان سینمایی و بنیاد فارابی تکالیف‌مان را انجام می‌دهیم و مشارکت خواهیم کرد.

کد خبر 352745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.