حقوق بازنشستگان همسان سازی می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از صدور کارت اعتباری برای بازنشستگان با همکاری بانک رفاه کارگران خبر داد و گفت: با صدور این کارت‌ها، بازنشستگان امکان خرید اعتباری برابر با حقوق ماهیانه خود را خواهند داشت و نگرانی بازنشستگان درباره زمان دریافت حقوق برطرف می شود.

به گزارش ایمنا، سید تقی نوربخش در مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در پارک لاله اظهار داشت: بازنشستگان و بیمه شدگان صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی هستند و مهمترین مأموریت این سازمان خدمت رسانی به بازنشستگان و تأمین معیشت و درمان آنان است.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید بازنشستگان در ماه های اخیر که نتیجه تحریم های ظالمانه دشمنان است، گفت: ما از ابتدای انقلاب در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستادگی کرده ایم و البته ضمن تحمل مشکلات برای رفع آنها و بهبود زندگی و معیشت مردم نیز تلاش می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در ۴ سال گذشته حقوق بازنشستگان ۱۱۰ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: با وجود این افزایش ها هنوز هم وضعیت معیشت و زندگی بازنشستگان با خواسته ها و انتظارات برحق این عزیزان فاصله دارد و باید تلاش بیشتری برای بهبود وضع معیشت بازنشستگان انجام شود.

وی اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را گامی در راستای بهبود وضعیت معیشت این عزیزان دانست و گفت: این قانون با پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و براساس آن تاپایان سال دوم برنامه ششم توسعه یعنی تا پایان سال جاری به اجرا گذاشته شود.

نوربخش ادامه داد: با توجه به اینکه براساس قانون بودجه سال جاری کشور پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده است و آئین نامه اجرایی این قانون نیز به تصویب هیأت دولت رسیده است، با ایجاد سازوکار مناسب امکان تأمین نقدینگی و همسان سازی حقوق بازنشستگان فراهم می شود و قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری اجرا می شود.

وی از هزینه کرد هفت هزار و ۹۱۶ میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش در ماه گذشته خبر داد و گفت: تأمین این حجم بالای نقدینگی و هزینه کرد آن برای خدمت به اقشار وسیع تحت پوشش بدون اتکاء به دولت افتخار سازمان تأمین اجتماعی است.

نوربخش برلزوم انجام اقدامات موثر بر زندگی بازنشستگان تأکید کرد و گفت: با اقداماتی که در سازمان تأمین اجتماعی انجام می شود امیدواریم شاهد بهبود وضعیت زندگی و معیشت بازنشستگان عزیز باشیم و ما از هیچ اقدامی برای ارتقاء خدمات به این عزیزان فروگذار نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای قانون واریز منابع بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی به خزانه، گفت: با این کار هزینه های درمان سازمان تأمین اجتماعی شفاف تر شده است و از سایر منابع در بخش درمان هزینه نمی شود.

کد خبر 352725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.