فیلم ساز ایسلندی: باید به کودکان عشق ورزید

کارگردانی از کشور سرسبز ایسلند، عشق ورزیدن را رکن اساسی در شکل دادن به شخصیت کودکان عنوان کرد.

به گزارش ایمنا، گوردون را نگارسوتیر که ابتدا یک طراح گرافییست بوده است، به دنبال رویای فیلم سازی مدرک کارشناسی ارشد خود را از آمریکا دریافت کرد و امسال اولین فیلم خود را با نام "بچه‌های تابستان" در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ایران به نمایش گذاشت.

"بچه های تابستان" در مورد دو خواهر و برادر جوان است که هنگام جدایی پدر و مادرشان تنها پنج و شش سال داشتند. از آنجا که مادر آنها تلاش می کند بعد از طلاق با شرایط پیش آمده کنار بیاید، بچه ها را به مدرسه شبانه روزی می‌فرستد.

گودرون در رابطه با فیلم خود چنین می‌گوید: "در واقع این فیلم بر اساس داستان شخصی خودم است، سختی هایی که وقتی چهار یا پنج ساله بودم تحمل کردم. من مجبور بودم خانه را ترک کنم و در یک خانه تابستانی ساکن شوم. برای یک بچه در آن سن خیلی سخت است که احساس کند کسی دوستش ندارد. ما باید باور کنیم که یک کودک یکدفعه ای به یک نوجوان یا یک بزرگسال تبدیل نمی‌شود بلکه همه چیز با دوران کودکی شروع می شود؛ دوران کودکی شخصیت ما را شکل می دهد."

 او با وجود مشکلات مالی، اولین فیلم خود را که اکنون در صحنه‌های بین المللی شناخته شده، تولید کرد.

وقتی در مورد نظر وی درباره فیلم های بچه ها سوال شد، گودرون پاسخ داد که این شانس آشنایی با دیدگاه ها و نظرهای متفاوت را داشته باشند، نه اینکه فقط به یک دیدگاه خاص محدود شوند.  گودرون در انتها، عباس کیارستمی و اصغر فرهادی را به خاطر فیلم  "فروشنده" که جایزه اسکار سال ۲۰۱۷ را کسب نمود، تحسین کرد.

کد خبر 352717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.