اصفهانی‌ها منظم و همچنان معترض

برخی از نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت فعالانه پیرامون مسائل روز کشور و استان اصفهان اظهار نظر کرده اند و موضع گیری در قبال وضعیت معیشتی مردم و بی ثباتی اقتصادی حاکم بر کشور مهمترین مسائلی بوده که به آن پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی روز سه‌شنبه -۱۳ شهریور-، بیان‌ کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم. دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی که در هیات دولت صادر شده است باید تغییر کند، چرا که در جنگ اقتصادی جوابگو نیست.

ساداتی نژاد تصریح کرد: چرا در این شرایط به مردم اطلاع رسانی نمی‌شود؟ در شرایط مشکلات اقتصادی و معیشتی اطلاع رسانی به مردم و پیشگیری از ابهام مساله مهمی است.

حاجی دلیگانی: نمی توانیم جواب مردم را بدهیم

در جلسه روز سه‌شنبه -۱۳ شهریور-، مجلس حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در تذکری خطاب به ریاست مجلس گفت: مشکلات مردم افزایش یافته و کسی با مردم صحبت نمی کند. باید شفاف سازی شود که ریشه مشکلات کجاست؟ مردم در حالت بی اطلاعی هستند، رییس جمهور نیز با مردم صحبت نمی کند، انگار با مردم قهر است.

وی خطاب به رییس مجلس گفت: شما هم امروز در ابتدای جلسه صحبت نکردید، نمایندگان در حوزه انتخابیه‌شان نمی‌توانند جواب مردم را بدهند. چه کار کنیم؟ داد بزنیم، گریه کنیم یا استعفا بدهیم؟ شما به عنوان رییس قوه مقننه در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی قوا شرکت می کنید. گزارش بدهید که مشکلات و راه حل‌ها چیست. حداقل به جای دو هفته تعطیلی یک هفته تعطیل کنید و یک هفته دیگر در جلسات غیرعلنی از وزرا دعوت کنید تا مشکلات طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی گفت: نگرانی های نمایندگان درست است، اما پیچیدگی هایی در این کار وجود دارد و رفع مشکلات جواب یک خطی ندارد.

لاریجانی با بیان اینکه طرح دو فوریتی تامین مایحتاج مردم طرح خوبی است، گفت: اینگونه طرح ها خوب و مهم است، اما درد و دل کردن خاصیتی ندارد. نمایندگان باید فعال باشند و طرح هایی ارائه دهند که مشکلات را کاهش دهد.

وضعیت به گونه ای است که نمی دانم چه بگویم؟!

عباسعلی پوربافرانی، نماینده مردم نایین در تذکر شفاهی در جلسه علنی روز چهارشنبه-۱۴ شهریور- مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: دردهای امروز جامعه و سوالات بی‌پاسخ مردم در مورد گرانی و اوضاع نابسامان اقتصادی بر همه مسائل غلبه کرده است. نمی‌دانم از قیمت‌های لجام‌گسیخته بگویم یا از افزایش قیمت‌ها به جای افزایش کیفیت. از افزایش قیمت خودرو و کالاهای اساسی و ارز و سکه بگویم یا از احتکار و رانت. وضعیت اقتصادی نابسامان است، مسئولان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

ساداتی نژاد:۴۰ درصد صنعت فرش ماشینی تعطیل شده است

سید جواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه-۱۴ شهریور-  در تذکر شفاهی گفت: منطقه کاشان و آران و بیدگل دومین قطب فرش ماشینی در جهان است. ۵۵ هزار نفر کارگر در این قسمت مشغول به کار هستند، اما مسئولان این بخش چندین ماه است علی رغم پیگیری‌ها، ملاقات‌ها و مکاتبات با وزرا در تامین مواد اولیه و موضوعات مالی دچار مشکل هستند.

ساداتی نژاد عنوان کرد: بیش از ۴۰ درصد صنعت فرش ماشینی ما تعطیل شده است. رییس جمهور و معاون اول با تشکیل کمیته ویژه مشکل کارخانجات فرش ماشینی کاشان را حل کنند. شغل جدید نمی‌خواهیم. اشتغال موجود حفظ شود.

موسوی لارگانی: چرا باید درآمد مردم به ریال باشد، اما هزینه آنها به دلار؟

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان روز چهارشنبه-۱۴ شهریور-  در نطق میان دستور خود بیان کرد: این درد است که در این روزها که مردم در تامین ساده‌ترین نیازهایشان که تامین معیشت خانواده است درمانده‌اند، ما در مجلس شورای اسلامی فریاد سیاسی می‌زنیم. نمی‌دانم ما را چه شده است که در ضدیت با نظام و انقلاب که بهای سنگینی برای تشکیل و حفظ آن داده‌ایم از ترامپ و آل سعود و اسرائیل نیز پیشی می‌گیریم.

وی در ادامه با خطاب قراردادن هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مگر شما به کلام‌الله مجید قسم نخورده‌اید که از ارزشهای نظام و انقلاب دفاع کنیم؟ چرا سکوت می‌کنید؟ شاید بگویید نماینده در بیانش آزاد است، اما آیا آزاد است که به مقدسات نظام توهین کند؟ شورای نگهبان ضامن بقای اسلام و قانون اساسی است و از تصویب قوانینی که برخلاف این دو اصل است جلوگیری می‌کند. شورای نگهبان همان نهادی است که سه سال پیش تمامی نمایندگان از فیلتر آن عبور کردند، حال چه شده که در میانه دوره خدمت‌گزاری زمزمه مخالفت با این رکن اصیل انقلاب از این مجلس شنیده می‌شود؟

موسوی تصریح کرد: استقلال شورای نگهبان دلیل اصلی این ضدیت‌هاست. حال جای تاسف است که برخی از ما انقلاب و نظام را فدای امیال شخصی و حزبی خود می‌کنیم. برخی از سیاسیون را چه شده است؟ اکنون که قوه قضاییه قصد مقابله با دانه درشت‌های سیاسی و اقتصادی را دارد و انقلابی وارد میدان شده است با تمامی ابزارهای خود علیه قوه قضاییه سخن می‌گوییم.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت ارز امروز بحرانی است، چرا باید درآمد مردم به ریال باشد، اما تمامی هزینه‌های آنها به دلار باشد؟ چه کسی پاسخگوی این حجم از اختلاس در کشور است؟ با فرض محال ثروت چپاول شده به بیت‌المال بازگردد. آیا حساب کرده‌اید هزینه‌ای که به روح ملت و آبروی نظام اسلامی وارد می‌شود چقدر است؟

منظم‌ترین نمایندگان استان اصفهان در سه ماه گذشته

روز چهارشنبه-۱۴ شهریور- یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اسامی منظم‌ترین نمایندگان از نظر حضور در جلسات علنی و کمیسیون‌ها و مشارکت در رای‌گیری‌ها را اعلام کرد: در بین اسامی نمایندگان منظم، نام  حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر وحسن کامران، نماینده اصفهان نیز به چشم می خورد، این دو نماینده استان همچنین  بنا به گزارش سامانه صحن، بیشترین مشارکت در رای‌گیری‌ها را نیز داشته‌اند.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

۱۳ شهریور

حسینعلی حاجی نماینده شاهین شهر به وزیر جهاد کشاورزی: مصوبه دولت در خصوص سه سال امهال وام‌های بخش کشاورزی را پیگیری نمایید.

سید جواد ابطحی، نماینده خمینی شهر به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت لغو بخشنامه الزام مدیران مدارس به انجام تدریس شش ساعته در هفته به ویژه برای مدیران با سابقه. به رییس جمهور: ضرورت تصمیم گیری عاجل در مورد برگرداندن قیمت دلار به سال ۹۶ همانگونه که در جلسه سوال به آن اشاره کردید. به وزیر کشور و وزیر خارجه: ضرورت رایزنی با دولت عراق در خصوص لغو روادید و حداقل کاهش ویزا برای تصویب سفر زوار حسینی در اربعین امسال.

سید جواد ساداتی نژاد، نماینده کاشان به وزیر نیرو: دلیل تصویب آئین نامه برای چاه‌های کشاورزی بدون رعایت شرایط معیشتی آنها چیست؟ به وزیر نیرو: چرا با کاربرد فناوری‌های نوین تامین آب مخالفت می‌کنیم؟ به وزیر جهاد کشاورزی: به چه دلیل به قنوات در روستاهای کشور رسیدگی نمی‌شود؟

۱۴ شهریور

حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر به همراه دو تن از نمایندگان به وزیر امور خارجه: ضرورت حمایت بیشتر از کارگران ایرانی شاغل در کشورهای حوزه خلیج فارس و دفاع از حق و حقوق آنها. به رییس جمهوری: ضروری است دستور فرمایید نسبت به اجرایی شدن افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان کارگری و سایر بازنشستگان برابر بند «ب» تبصره ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقدام شود.

  ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد به همراه چهار تن از نمایندگان به رییس جمهور درخصوص عدم مدیریت صحیح بورس کالا در خصوص تولیدات پتروشیمی و فولاد که منجر به دلالی و افزایش چند برابری قیمت کالاها در هنگام عرضه به بازار شده است.

کد خبر 352708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.