آمریکا نمی تواند ایران را محدود کند

وزیر خارجه روسیه گفت: رویکرد آمریکا در قبال ایران و تلاش برای محدود کردن این کشور دارای سنت‌های چندصدساله و ۷۵ میلیون جمعیت غیرحرفه‌ای و غیرواقع‌گرایانه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون روسیه، موضع‌گیری آمریکا در قبال ایران را «غیرواقع‌گرایانه» خواند و به شدت از آن انتقاد کرد.

روسیه یکی از طرف‌های مذاکراتی ایران در قالب ۱+۵ بود و پس از خروج «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا از برجام در ۱۸ اردیبهشت، بارها از یکجانبه‌گرایی آمریکا در عرصه جهانی انتقاد و بر لزوم حفظ برجام تأکید کرده است.

لاوروف با اشاره به رفتار دولت‌های مختلف و به خصوص دولت فعلی آمریکا در قبال ایران گفت: «ایالات متحده رفتاری حساسیت‌برانگیز در قبال ایران دارد و این کشور را مقصر همه جرائم مرگبار عالم می‌داند. آنها از ایرانی‌ها می‌خواهند که از همه کشورها غیر از کشور خودشان بیرون بروند و حتی در کشورهای همسایه خودشان و دیگر کشورهای منطقه، نفوذ سیاسی اعمال نکنند.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفته: «به نظر من، این رویکردی غیرحرفه‌ای و غیرواقع‌گرایانه است و نمی‌توان آن را اجرایی کرد. چطور می‌توان کشوری را که سنت‌های چندصدساله و ۷۵ میلیون جمعیت دارد را در مرزهای خود محدود کرد؟»

کد خبر 352683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.