برگزاری جشنواره انگور در تیران و کرون

تیران-شهردار تیران گفت: جشنواره فرهنگی و اقتصادی انگور به مدت چهار روز در شهرستان تیران و کرون برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، پیمان شکرزاده در نشست خبری جشنواره انگور اظهار کرد: جشنواره انگور از امروز(پنج شنبه) به مدت چهار روز به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی، تولید انگور، فرارورده های آن و صنایع دستی این منطقه برگزار می شود.

وی افزود: در سه سال گذشته برنامه هایی در قالب جشن و مراسم های فرهنگی در شهر تیران برگزار شده، اما برنامه امسال فعالیتی متناسب با تعریف جشنواره و در سطح شهرستان تیران و کرون برگزار خواهد شد.

شهردار تیران با بیان اینکه ۳۰ غرفه نمایشگاهی برای معرفی و فروش ظرفیت های این منطقه پیش بینی شده است، تصریح کرد: ۱۳ غرفه به فروش انگور و فراورده های آن و مابقی غرفه ها به نمایش و فروش صنایع دستی، ظرفیت های تاریخی و گردشگری این منطقه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی جشنواره از روز پنج شنبه هفته جاری آغاز و تا دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، اما نمایشگاه و فروشگاه های این رخداد فرهنگی تا پایان آبانماه ادامه دارد که تداوم آن متناسب با شرایط جوی هوا خواهد بود.

شکرزاده خاطرنشان کرد: جایگاه ماه محرم در برگزاری این فعالیت فرهنگی و اقتصادی حفظ می شود و متناسب با ایام سوگواری امام حسین(ع) برنامه های فرهنگی پیش بینی شده است.

شهردار تیران برگزاری فعالیت های هنری مانند نمایش، اکران فیلم، جنگ شادی، شعرخوانی، شعر و موسیقی را از برنامه های فرهنگی جشنواره انگور اعلام کرد و گفت: با توجه به تقارن ایام جشنواره با فرارسیدن ماه محرم، برنامه تعزیه خوانی و نمایش های عاشورایی نیز اجرا می شود.

کد خبر 352677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.