ورزش جزو اقلام دولتی نیست و ارزی به آن تعلق نمی‌گیرد

 معاون مالی و قهرمانی وزارت ورزش گفت: طبق مصوبه دولت، ورزش جزو اقلام دولتی نیست و ارزی به آن تعلق نمی‌گیرد و اگر دولت مصوب کند که ورزش جزو این اقلام باشد ارز تامین خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ژاله فرامرزیان درباره مشکلات فدراسیون‌ها از جمله تیم ملی فوتبال در تامین ارز دولتی، اظهار کرد: ما قبل از این مصوبه همه ارز را تامین کردیم، حتی تا بازی‌های آسیایی هم مشکلی نداشتیم اما طبق مصوبه دولت، ورزش جزو اقلام دولتی نیست و ارزی به آن تعلق نمی‌گیرد و اگر دولت مصوب کند که ورزش جزو این اقلام باشد ارز تامین خواهد شد. 

وی افزود: در حال مکاتبه هستیم، حتی گفته‌ایم اگر حداقل سهمیه‌ها را هم داشته باشیم خودمان مدیریت می‌کنیم، اما شرایط کشور به گونه‌ای است که ورزش جزو اقلام پیشنهادی نبوده است. 

معاون مالی و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که فدراسیون‌هایی که رقابت‌های مختلف را پیش رو دارند یا تیم ملی فوتبال که خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند آیا با این مشکل باید چه کار کند؟ تصریح کرد: تا الان کسی نمی‌تواند بگوید مشکلی داشته چرا که ما ارز دوستان را تامین کرده‌ایم و نیاز فدراسیون فوتبال هم براساس آنچه پیش‌بینی شده تامین شده است.

فرامرزیان در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برنامه شما برای تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی چیست؟ و آیا به آنها سکه می‌دهید یا حواله؟ خاطرنشان کرد: ما پاداش‌ها را در برنامه تجلیل از ورزشکاران پیش‌بینی کرده‌ایم تامین اعتبار هم خواهد شد. قرار است به آنها سکه بدهیم و حتی اگر قرار شد حواله به آنها داده شود باز هم سکه‌ها را می‌گیریم، چراکه می‌خواهیم متمرکز عمل کنیم تا مشکل دوره قبل تکرار نشود. 

وی درباره بودجه جدید واریزی به فدراسیون‌های ورزشی گفت: سعی کردیم تا شهریور دغدغه‌ای برای فدراسیون ها نباشد اما مرحله بعدی واریز بودجه منوط به ارائه گزارش اعتبارات و هزینه‌های فدراسیون‌ها است. با فدراسیون‌ها صحبت کردیم که به ما گزارش بدهند و براساس هزینه‌کرد آن ها اعتبار می‌گیرند. 

معاون مالی و قهرمانی وزارت ورزش درباره انتقاداتی که درخصوص سفرش به بازی‌های آسیایی مطرح شده و اینکه حق ماموریت زیادی هم از این اعزام گرفته تصریح کرد: فقط دو معاون وزارت ورزش در بازی‌ها حضور داشتند که من و آقای داورزنی بودیم اما وزرای ورزش تمام کشورها حضور داشتند. این موضوع روی موفقیت ورزشکاران تاثیر می‌گذاشت، چون سابقه فعالیت زیادی در ورزش نداشتم دوست داشتم تصویر واقعی از این فضا داشته باشم و به همین دلیل در تمامی سالن‌ها و مسابقات حضور داشتم تا هم برای ورزشکاران دلگرمی باشد و هم در خصوص نحوه مدیریت و صحبت‌هایی که فدراسیون ‌ها دارند تصویر واقعی داشته باشند. 

فرامرزیان ادامه داد: حضور در بازی‌های آسیایی تجربه ارزشمندی در حوزه مالی و مدیریت منابع انسانی خواهد بود. من جزو ۹ نفر مسئولی بودم که از سوی کمیته ملی المپیک رفتم و به جز هزینه‌ای که کمیته داشت حتی یک ریال حق ماموریت نگرفتم. آنقدر سالم و ساده زندگی می‌کنم که نیاز به دفاع نباشد، دیدید که برای جام جهانی هم فقط وزیر ورزش رفت و ما هم مجوزی از دولت نگرفتیم تا هزینه‌های اضافی نباشد. ضمن اینکه دو معاون وزارت ورزش هم به بازی‌های پاراآسیایی می‌روند. 

منبع: فارس

کد خبر 352621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.