نگاه مهربان زاون در میدان خاطره انگیز

"دوچرخه سوار را دیدی؟ سکانسی از فیلم در همین میدان داشت"زن،خیره شده بود به چشمان زاون گویا در نگاه او به دنبال خاطراتش می گشت...

به گزارش ایمنا، "قصه های مجید را حتما دیده ای مجید از همان مغازه که آن گوشه است همان که حالا کافه اش کردند، آمد و کاموا برای بی بی خرید می بینی یک میدان است اما دنیایی ازخاطره را در دل خود دارد" این را می گوید هنوز هم نگاهش به نگاه مهربان زاون است؛ ساعت خورشیدی رو به افول می رفت که از جا برخاست "می دانی زاون سکانس جدید این میدان نیست اما حضورش لحظه های جدیدی را رقم می زند."

میدان جلفا در روز هایی که اصفهان در تب و تاب سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان بود آغوش خود را به روی زاون قوکاسیان باز کرد و او را در میان خود جا داد. حالا چشمان مهربان زاون زادگاهش را از جایی می بیند که سه کلیسا آن را احاطه کرده است جایی که هم دوست داران ارمنی او و هم مشتاقان مسلمانش می نشینند و به یاد می آورند سکانس هایی را که او درخشید و درخشاند.

جعفر نجیبی، مجسمه ساز نیشابوری است که تندیس زاون قوکاسیان را برای اصفهان ساخته است؛ او در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: علاوه بر اینکه در دانشگاه رشته مجسمه سازی تدریس می کنم، عضو هیئت علمی دانشگاه نیشابور نیز هستم، یکی از شاگردانم که در اصفهان فعالیت می کند من را برای یک ورکشاپ دعوت کرد و قرار بود فقط دو روز به دانشجویان علاقه مند آموزش دهم.

این مجسمه ساز ادامه داد: در حال تدریس بودم که از سازمان زیباسازی گفته شد، قرار است یک ماه دیگر چنین مراسمی برگزار شود می توانید این تندیس را بسازید، قبول کردم و شبانه روزی تلاش آغاز شد ابتدا آن را با خمیر ساخته و بعد قالب گیری شد، در آخر این سردیس به زادگاه خود رسید.

وی درباره زاون گفت: چیزی که من از زاون قوکاسیان فهمیدم این است که یک هنرمند برجسته ای بود و از شهردار و مسئولان اصفهان باید تشکر کرد که به هنرمندان بها دادند و حداقل تندیس آن ها ساخته می شود و امیدوارم این کار ادامه داده شود و تندیس شخصیت های برجسته هنری اصفهان ساخته و در میادین آن نصب شود و این می تواند تشویقی برای هنرمندان و کودکان پر ذوق و استعداد باشد.

نجیبی با اشاره به اینکه آنچه من درباره قوکاسیان شنیدم این است که او برای فیلم های کودک زحمت های زیادی کشیده است، افزود: وقتی تصویر هایش را دیدم مهربانی را در چهره اش حس کردم به همین خاطر سعی کردم آن مهربانی را در اثرم نشان دهم، البته این اثر را با عجله ساختم اما فکر کنم مخاطبان از این مجسمه لذت ببرند، اما امیدوارم هر آنکس که این تندیس را می بیند محبتی که در دل نسبت به این استاد دارد زنده شود.

کد خبر 352599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.