مجوز تیم داری شهرداری تبریز صادر شد

مجوز تیم داری شهرداری تبریز در هفتادو پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر صادر شد.

به گزارش ایمنا،  لایحه صدور مجوز برای تیم داری شهرداری تبریز امروز در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

 محمدباقر بهشتی، عضو شورای شهر تبریز با قرائت مصوبات شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در این مصوبه واگذاری تیم‌های ورزشی شهرداری تبریز با بودجه مصوب به اداره کل ورزش و جوانان مقرر شده است.

وی افزود: با این حرکت هم تیم دری شهرداری تبریز دیگر توسط خود شهرداری صورت نمیگیرد و هم به نهاد متولی اصلی واگذار می شود.

شهرام دبیری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان این عضو شورای اسلامی شهر تبریز این کار را غیر قانونی دانست و تاکید کرد: هدف از حذف تیم داری شهرداری تبریز در استای کاهش هزینه ها است.

وی ادامه داد: زمانی که ما بودجه مصوب را به اداره کل ورزش و جوانان اختصاص خواهیم داد پس چرا تیم داری شهرداری تبریز را در طی این یک سال با نظارت اداره کل سازمان ورزش و جوانان، به عهده سازمان ورزش شهرداری تبریز قرار ندهیم.

دبیری افزود: مشکل اصلی ما بودجه و هزینه این تیم داری است، پس بجای ارائه مجوز به اداره کل ورزش و جوانان این مجوز را به خود شهرداری تبریز بدهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از حالا باید برای سال آینده برنامه ریزی کنیم و از هم اکنون برنامه داشته باشیم.

سعید نیکو خصلت نیز با اشاره به وضعیت توسعه ورزش در کشور گفت: وضعیت توسعه ورزش در کشور ما بیمار است.

وی افزود: تاثیرات گذاریی که در ورزش مشاهده می کنید شما را به اشتباه می اندازد ولی در واقعیت وضعیت فدراسیون ها بسیار نابسامان بوده و دچار بیماری ساختاری هستند.

نیکوخصلت شرایط ورزش های همگانی و ورزش مدارس را نسبت به سالهای پیشین نامناسب خواند و گفت: در گذشته از میان تیم های ورزشی مدارس نفراتی برای تیم ملی انتخاب می شد اما امروز شاهد سکون و نخوت در ورزش مدارس هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اتفاق نظر اعضا شورا در خصوص رسیدگی و حمایت از ورزش های همگانی و ورزش مدارس تصریح کرد: جدای از حمایت از این ورزش ها، اداره و تیم داری شهرداری تبریز ب مدت یکسال برای فرزندان بومی آذربایجان پیشنهاد خوبی است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی حمایت از ورزشهای پایه ای همچون شنا و دومیدانی و ژیمناستیک را در دنیا مرسوم دانست و گفت: در گذشته ایران در تمامی ورزشها حرفی برای زدن داشت اما امروز به ولیل وضعیت مالی و عدم توجه مسئولان ورزشهای پایه که به بودجه هنگفتی هم نیاز ندارند، بدون توجه نهادهای مرتبط به حال خود رها شده اند.

نیکوخصلت اضافه کرد: تمام توجه ها به سمت فوتبال کشیده شده گویی غیر از فوتبال ورزش دیگری در دنیا وجود ندارد.

در ادامه نیز رییس شورای استان با اشاره به اینکه تمامی اعضا شورا قصد حمایت از ورزش همگانی را دارند اظهار داشت: با توج به اینکه امکان پذیرش این پیشنهاد از طرف اداره کل ورزش و جوانان تقریبا ممکن نیست در نتیجه پیشنهاد میکنم که با ارائه هزینه بودجه به خود تیم هرگونه همکاری و یا حمایت خود را از تیم های ورزشی شهرداری تبریز قطع  کنیم.

غلامحسین مسعودی ریحان افزود: در این صورت مسئولان تیم خود بخود به دنبال اسپانسر میگردند و کم کم از شهرداری تبریز جدا میشوند.

وی گفت: در طی این یکسال نیز میتوانیم با کمک های فکری خود این ورزشکاران را به سمت مستقل شدن هدایت کنیم.

مسعودی ریحان تاکید کرد: در صورت جدا نشدن این تیم ها از شهرداری تبریز برنامه در سال آینده نیز به همین منوال طی خواهد شد.

در پایان این جلسه مقرر شد، شهرداری تبریز با نظارت اداره کل ورزش و جوانان و شورای اسلامی شهر تبریز در قالب بودجه سال ۹۷ به تیم داری خود ادامه دهد.

همچنین شهرداری تبریز موظف است لایحه واگذاری تیم های ورزش قهرمانی را تا پایان آبان سال جاری به شورای اسلامی شهر تبریز ارائه دهد.

کد خبر 352598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.