۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
"لالا کن" روی میز نقد

نشست خبری نقد و بررسی فیلم سینمایی "لالا کن" به کارگردانی "مصطفی قربان‌پور" در سالن چارسوق پردیس سینمایی چهارباغ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نشست که ظهر امروز _سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه_  با حضور "جعفر گودرزی" منتقد، "مصطفی قربان‌پور" کارگردان، "نصرت نوروزی" سرمایه‌گذار، "عسل قرائی" و "راستین عزیزپور" بازیگران این اثر در سالن چهارسوق پردیس سینما چهارباغ برگزار شد.

ابتدا مصطفی قربان‌پور کارگردان این اثر با بیان اینکه سعی کردیم فیلمی برای خانواده بسازیم که هم کودک را در برگیرد و هم پیامی به بزرگترها بدهد، اظهار کرد: قصد داشتم در این فیلم به والدین بگوییم چه اتفاقاتی اطراف آن‌ها در حال رخ دادن است. هم‌چنین بگوییم زمانی‌که والدین با هم مشکل و بحث دارند این مشکلات به فرزندانشان هم انتقال می‌یابد.

مشکلات خانواده‌ها باعث رویاپردازی بچه‌ها می‌شود

وی با بیان اینکه در جامعه امروزی اکثر خانواده‌ها تک فرزند هستند، ادامه داد: داشتن تنها یک فرزند، مشکلات زیادی برای بچه‌ها به وجود می‌آورد و زندگی را برای آن‌ها سخت می‌کند و به همین دلیل هم بچه‌ها به خیال‌پردازی روی می‌آورند. تأثیر رفتار پدر و مادر است که باعث بروز رفتارهایی از قبیل فال گوش ایستادن، دروغگویی و ... در بچه‌ها می‌شود. در کلان‌شهرهای ایران فاصله بین والدین و همچنین فاصله والدین با فرزندان بسیار زیاد شده و درگیری‌های بین آن‌ها به تبع افزایش پیدا کرده است.

قربان‌پور گفت: از بین بیش از ۴۰۰ پسر بچه، "راستین عزیزپور" را به‌عنوان نقش پسر خانواده در این فیلم انتخاب کردیم. کاراکترهای خیالی بچه‌های امروزی بسیار متفاوت است و با قهرمانان داستان‌های گذشته همچون رستم، سمک عیار و ... فاصله زیادی دارد. کاراکترهای کودکان نسل امروز مثل زاینده‌رود غم‌انگیز است.

دیدن زاینده‌رود پشتم را لرزاند

کارگردان فیلم سینمایی "لالا کن" تصریح کرد: پس از سال‌ها وارد زاینده‌رود شدم و با دیدن خشکی رودخانه پشتم لرزید. قول می‌دهم هر کجا که رفتم در مورد خشکی زاینده‌رود حرف بزنم و فریاد بکشم.

وی با تأکید بر اینکه نُه سال است منتظر اکران فیلم هستم، خاطرنشان کرد: از نصرت نوروزی، سرمایه‌گذار این فیلم تشکر می‌کنم که در این حوزه می‌جنگد. به نظر من سینمای کودک منطقه جنگی است که باید با سلاح وارد آن شد و حتی در مواقعی هم با وجود داشتن سلاح، زخمی یا کشته می‌شویم.

رویای من داشتن آدم آهنی است

عسل قرائی بازیگر این فیلم که ۱۰ سال دارد با اشاره به حضورش در فیلم‌های "دزد و پریا"، "ناهید"، "درنا دختر آهو"، "کتیبه"، "لالا کن"، اظهار کرد:  در فیلم‌های سینمایی "بانوی سردار" و " مأموریت غیر ممکن" نیز ایفای نقش داشتم.

قرائی گفت: رویای خودم در واقعیت داشتن یک آدم آهنی است.

فیلم "لالا کن" حرف ندارد

راستین عزیزپور بازیگر دیگر این فیلم با تأکید بر اینکه فیلم "لالا کن" حرف ندارد که بخواهیم راجع به آن حرف بزنیم، گفت: تأثیری که بازی در این فیلم بر من گذاشت این بود که هیچوقت دروغ نگوییم. همچنین والدین هم نباید با هم دعوا کنند چراکه بر فرزندان آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.

به خاطر علاقه به هنر و سینما آمدم

نصرت نوروزی سرمایه‌گذار این اثر با بیان اینکه وظیفه ما پخش شادی است، اظهار کرد: به بازگشت سرمایه‌ای که برای این فیلم داشتم، فکر نکردم. سرمایه‌ای که تا الان برای ‌فیلم‌های مختلف انجام داده‌ام هیچکدام بازگشت نداشته است و تنها از روی علاقه به هنر و سینما وارد این حوزه شدم و برای دلمان کار می‌کنیم.

نوروزی افزود: اینکه من امیدی به برگشت سرمایه‌ام ندارم اصلاً مهم نیست. اتفاقاتی که در گذشته افتاده به من یاد داده است که این سرمایه به هر دلیل ممکن است برنگردد و باز هم اگر به روزهای اول برگردم به خاطر علاقه‌ای که به هنر و سینما دارم، در این حوزه می‌مانم.

وی ادامه داد: "لالا کن" سومین فیلم و دومین فیلم کودک است که تا کنون به‌عنوان سرمایه‌گذار فعالیت دارم.

کد خبر 352548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.