میز خدمت، مانع از ارتباطات اداری خارج از ضابطه می شود

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: میز خدمت الکترونیکی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد، در شهرداری اصفهان استقرار یافته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مرتضی نصوحی در خصوص شیوه نامه استقرار میز خدمت در شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به لزوم استقرار میز خدمت در دستگاه های اجرایی، موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغی ریاست جمهوری اسلامی، این شیوه نامه طی بخش نامه ای به واحدهای مختلف شهرداری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه هدف نهایی از این اقدام، ایجاد بستر و زیرساخت های لازم به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم، پیشگیری از برقراری ارتباطات اداری خارج از ضابطه و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد بوده است، گفت: بالاترین مقام هر حوزه، مسئول پیاده سازی میز خدمت الکترونیک خواهد بود به طوری که در معاونت های شهرداری، مناطق و سازمان ها و شرکت های وابسته این مسئولیت به ترتیب برعهده معاون شهردار، مدیر منطقه و مدیرعامل سازمان است.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری با بیان اینکه میز خدمت در شهرداری بر اساس دو مدل کاری تعریف شده است، اظهار کرد: مدل نخست خدماتی همچون پرداخت عوارض خودرو و نوسازی و پاسخ به استعلامات است که در همان روز به ارباب رجوع پاسخ داده می شود و نوع دوم خدماتی است که برای انجام آن به زمان و فرآیندهای بیشتری نیاز است که در این موارد پس از تکمیل مدارک و فرآیندهای لازم، فرم رسید خدمت و زمان اعلام پاسخ به مراجعان اعلام می شود. 

نصوحی اضافه کرد: رسید خدمت در مراحل ابتدایی به صورت دستی و در مراحل بعد به صورت دو نسخه ای و الکترونیکی صادر می شود.  

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملکرد کارکنان در ارایه خدمات توسط بالاترین مقام مسئول، مدیریت سرمایه های انسانی، مدیریت بازرسی و مدیریت های تخصصی مورد ارزیابی و کارشناسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: انجام تمامی خدمات از طریق میز خدمت و توسط یک نفر انجام نمی شود بلکه در قالب گردش الکترونیکی صورت می گیرد تا هیچ گونه شبهه ای در فرآیند انجام کار وجود نداشته باشد. 

وی تاکید کرد: میز خدمت فقط در زمینه ارایه خدمات شهرسازی نیست و تمام خدمات عمرانی، خدمات شهری و مالی شهرداری ها را در بر می گیرد. 

نصوحی تصریح کرد: میز خدمت به معنای استقرار یک میز فیزیکی جداگانه و یا به معنای اختصاص نیروهای جدید برای پاسخگویی به شهروندان نیست، بلکه در راستای افزایش بهره وری از نیروهای موجود در واحدهای ارایه کننده خدمات و باجه های تعیین شده، استفاده خواهد شد.

کد خبر 352518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.