۸۰ درصد فیلم‌های جشنواره مخاطب‌پسند بود

نویسنده و کارگردان فیلم "ضربه فنی" با بیان اینکه بخش اعظمی از فیلم‌های راه یافته به جشنواره امسال مناسب سن بچه‌ها است، گفت: اگر مدیریت جشنواره به خوبی فیلم‌ها را پوشش دهد و از ظرفیت سالن‌های سینماها به درستی استفاده شود سه، چهار سال آینده نقصی در فیلم‌ها نخواهیم داشت.

غلامرضا رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه با نگاهی به خروجی جشنواره امسال از نظر کیفیت، نوع فیلم‌ها و نوع افرادی که برای تماشای فیلم‌ها به سینما می‌آیند، اظهار کرد: جدای از بحث کمیت، جشنواره امسال نشانه‌هایی از شور و نشاط به ما می‌دهد.

وی ادامه داد: فیلم‌های اکران شده در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باعث شد تا کودکان دنیای جدیدی را تجربه کنند، در گذشته فیلم‌ها به صورت کلی در حوزه کودک و نوجوان بود و حرف‌های فلسفی در آن‌ها استفاده می‌شد و از تخیل، فانتزی، قصه و داستان خبری نبود، اما اکنون فیلم‌ها کاملاً متفاوت شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبلی جشنواره از ۱۲ فیلم سینمایی شاید یکی یا دو فیلم مناسب بچه‌ها بود، تصریح کرد: از حدود ۱۲ فیلمی که در این دوره از جشنواره اکران شد، می‌توان به‌راحتی گفت پنج یا شش فیلم مناسب سنین کودکان است که نشان‌دهنده رشد و ارتقاء فیلم‌ها است.

نویسنده و کارگردان فیلم "ضربه فنی" گفت: اگر مدیریت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به خوبی فیلم‌ها را پوشش دهد و از ظرفیت سالن‌های سینماها به درستی استفاده شود در سال های آینده نقصی در فیلم‌ها نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: می‌توان گفت ۸۰ درصد فیلم‌های راه‌ یافته به جشنواره مخاطب‌پسند است به این معنا که مخاطب با فیلم ارتباط برقرار می‌کند، احساس خوبی دارد و پیام فیلم را دریافت متوجه می شود.

رمضانی در مورد ماندگاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، خاطرنشان کرد: باید جشنواره در اصفهان ماندگار شود و شکی در این نیست. ممکن است روزی شهرداری اصفهان و مسئولان به دلیل کمبود بودجه جشنواره را تنها یک روز برگزار کنند، اما همان یک روز هم باید باشد و نباید جشنواره از اصفهان بیرون برود چرا که هم مسئولان علاقمند برگزاری این جشنواره در اصفهان هستند و هم شهر اصفهان ظرفیت برگزاری جشنواره را دارد و تداوم جشنواره در اصفهان موجب برندسازی برای اصفهان می‌شود تا هر کجای دنیا جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان را به نام اصفهان بشناسند.

کد خبر 352483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.