افزایش پویایی و نشاط در شهر با پردیس هنر آبشار

احداث پردیس‌ هنر در حاشیه زاینده رود در راستای ایجاد پویایی و نشاط در شهر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته، در این بوستان تمام خدمات رفاهی- تفریحی مورد نیاز شهروندان پیش‌بینی شده است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، در احداث این پردیس‌ فرهنگی هنری رویکرد خانواده محور نیز دیده شده تا تمامی اعضای خانواده لذت بودن در کنار یکدیگر و تفریح به صورت خانوادگی را تجربه کنند، این پردیس به واسطه نوع خاص طراحی و کارکردی که برای آن در حاشیه زاینده رود پیش‌بینی شده است، از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا گفت: پس از جمع آوری تجهیزات شهربازی قدیمی آبشار، شهرداری اصفهان احداث بوستان هنر در این محدوده را در دستور کار خود قرار داد، بوستان هنر زبانی متفاوت از دیگر بوستان‌های شهر دارد در این بوستان سعی شده با فکر و خلاقیت، علاوه بر زیبایی، بر کارایی آن نیز توجه شود و شهروندان مکانی هیجان آور و متفاوت را تجربه کنند.

ایرج مظفر با بیان اینکه پردیس هنر پارک آبشار در زمینی به مساحت ۸۰ هزار مترمربع، دارای ۱۲ هزار مترمربع پارکینگ و ۱۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع پیاده رو سازی است، افزود: برای اجرای این پروژه ۱۷۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پروژه پردیس هنر تاکنون ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: یکی از بخش‌های این پروژه «ورودی اصلی» آن است که در گذر از کنار زاینده‌رود در خیابان آبشار، سازه‌ای با سقف چوبی خودنمایی می‌کند و نورپردازی در زیر سقف و وجود آبنما با رقص نور در آن جلوه زیبایی را در شب به تصویر می‌کشد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان به «آبشار» پروژه پردیس هنر اشاره و تصریح کرد: طراحان این بوستان به خاطر وجود نام آبشار بر روی خیابان آن، اقدام به طراحی یک آبشار مصنوعی کرده‌اند که از میان سنگ‌های بزرگ کنار خیابان به سمت جوی آب پایین آن سرازیر می‌شود.

مظفر افزود: در پیاده رو کنار بوستان نیز چندین برکه وجود دارد که آب جوی از آن عبور می کند، البته برای گذر از این برکه‌ها پل های چوبی پیش‌بینی شده تا بازدیدکنندگان حس عبور از روی آب را نیز تجربه کنند.

وی «دالان بهشت» را دیگر قسمت پروژه پردیس هنر پارک آبشار عنوان و تصریح کرد: در قسمتی از بوستان، سازه چوبی زیبایی قرار گرفته که پس از تکمیل آن، دور تا دور آن را گل‌های بالارونده احاطه خواهند کرد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به قسمت «فرش گل» گفت: در قسمت انتهایی این بوستان، زمینی با طرح های اسلیمی پوشیده از گل خواهد شد و در کنار آن نیز برکه‌ای بزرگ قرار دارد که آب از آبشار بالایی به آن سرازیر می‌شود.

مظفر خاطرنشان کرد: در قسمت کناری بوستان در کنار پیاده رو، قسمتی به گل رز اختصاص داده شده و در این قسمت به طور کامل گل‌های رز کاشته خواهند شد.

وی در خصوص بخش آمفی تئاتر روباز پروژه پردیس هنر پارک آبشار اظهارکرد: در کنار مناظر طبیعی وجود مکانی برای برگزاری همایش‌های مردمی لازم به نظر می‌رسید، حال اگر منظره روبروی تماشاگران رودخانه باشد آن را به بهتر از هر مکان دیگری برای برگزاری جشن‌ها تبدیل می‌کند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه ظرفیت این آمفی تئاتر بیش از ۳۵۰۰ نفر است، گفت: قسمت زیرین آمفی تئاتر نیز از چندین غرفه تشکیل شده که هنرمندان محصولات هنری خود را به نمایش هنرپسندان در خواهند آورد.

مظفر در خصوص آبنمای مرکزی این پروژه افزود: در قسمت میانی این بوستان آبنمای نامنظم قرار دارد که دور تا دور آن را آلاچیق‌های به هم پیوسته‌ای تشکیل می‌دهد. این آلاچیق‌ها به وسیله پل‌های چوبی از روی آبنما به هم متصل می‌شود و نورپردازی از دیگر طرح های این قسمت است.

وی تصریح کرد: در مرتفع‌ترین نقطه پارک، یک برج فلزی با پوشش چوب با ارتفاع  ۱۵ متری قرار دارد و آب سرازیر شده از این آبنما به دو قسمت تقسیم شده و از دو طرف تپه و از طریق جوی‌های باریکی در میان پیاده‌روها به سمت پایین حرکت می‌کند تا در نهایت به پایین برسد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: این برج دارای چشم اندازی زیبایی است که افراد می‌توانند در قسمت فوقانی آن نظاره‌گر طبیعت زیبای بوستان باشند.

مظفر به راهرو سنگی پروژه پردیس هنر پارک آبشار اشاره کرد و گفت: در کنار خیابان پیاده‌راهی از سنگ ساخته شده که به دالان بهشت منتهی می‌شود و در قسمتی از آن دور تا دور یک میدان نیمکت‌های چوبی برای استراحت بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: یکی دیگر از بخش‌های این پروژه سایت بازی کودکان است که با روحیه مینیاتور ساخته خواهد شد، در واقع در کنار آمفی تئاتر مکانی قرار گرفته تا کودکان در آن مشغول به بازی شوند. علاوه بر آن، پردیس دارای قسمت‌های دیگری همچون سرویس بهداشتی، پارکبانی، مدیریت و … است.

کد خبر 352476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.