همراهی مردم با سازمان پارک‌ها در تابستان کم‌آبی

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در تابستان گرم و کم آب ۹۷ با همراهی و همکاری خوب شهروندان از طریق تماس با ۱۳۷ و سامانه گویای سازمان پارک‌ها کم آبیاری یا هدرروی آب در فضای سبز به خوبی مدیریت شد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تابستان سال‌جاری همه روزه نماینده سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در اداره ارتباطات ۱۳۷ شهرداری اصفهان حضور داشت تا شنونده پیشنهادات شهروندان و ارایه مشاوره به آنها باشد.

وی افزود: گاهی شیر والو آبیاری فضای سبز به دلیل خرابی دچار مشکل و هدروی آب می شد که با اطلاع شهروندان بلافاصله کارکنان به محل مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام می‌کردند، از این رو می‌توان گفت که ارتباط دو سویه مردم و سازمان پارک‌ها خوب و قابل توجه بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به آموزش کارگران فضای سبز تصریح کرد: امسال با توجه به کمبود منابع آب از اردیبهشت ماه برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده و آموزش کارگران و کارشناسان را در دستور کار قرار دادیم همچنین بر روی لباس کارگران فضای سبز جمله «آبیاری من چگونه است؟» را لحاظ کردیم تا کارگر بداند نوع فعالیت او تحت نظر مردم قرار دارد.

وی ادامه داد: اقدام دیگر مدیریت مصرف و توزیع آب بود که با استفاده از  ۷۱۰۰ نفر باغبان در سه شیفت برای آبیاری شبانه برنامه‌ریزی لازم انجام شد.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه به دلیل خشک شدن تعداد زیادی از چاه‌ها، توزیع آب در برخی از نقاط شهر با استفاده از تانکر و صرف هزینه‌های سنگین انجام شد، گفت: در هر ماه از تابستان امسال ۱۰ هزار و ۸۰۰ سرویس تانکر آب برای آبیاری درختان و فضای سبز شهر استفاده شد و در مناطقی که مخازن وجود داشت آب تانکرها در مخازن تخلیه و از طریق شبکه توزیع، آبیاری‌ها انجام شد و مناطقی که مخازن نداشتند آبیاری با استفاده از تانکر به صورت مستقیم صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به نبود آب پایدار، امسال به صورت کامل از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز حاشیه اتوبان‌ها و کمربندهای سبز شهر استفاده شد، البته این پساب بار میکروبی در حد استاندارد داشت و تصفیه ثانویه بر روی آنها انجام شده بود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه میراب آب در مناطق مختلف انجام شده است، گفت: در تابستان  هر گونه پر آبیاری و هدر روی کنترل و تشتک‌هایی در کنار درختان کهنسال به ویژه در کنار مادی ها ایجاد شد تا آب حداقلی برای آبیاری در اختیار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امسال چمن‌های با نیاز آبی به هیچ عنوان در فضاهای سبز شهر کاشت نشده است، اظهارکرد: در سال‌جاری ۲۱۷ هزار متر مربع چمن با نیاز آبی حذف و چمن‌های مقاوم جایگزین آنها شده یا در حال جایگزینی است.

کد خبر 352463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.