وجود ۷۰ نیرو برای رسیدگی به ۵۵ هزار پرونده

نجف آباد- رییس دادگستری نجف آباد گفت: باتوجه به کمبود نیرویی که در دادگستری این شهرستان وجود دارد، اکنون با ۷۰ نیرو جوابگوی ۵۵ هزار مراجعه کننده در ماه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد حجت الاسلام سیدحسین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حالی که چارت دادگستری این شهرستان بر اساس جمعیت و میزان پرونده های وارد شده در حدود ۲۱۰ نفر نیروی اداری و پرسنل قضایی تعیین شده، اما اکنون با ۷۰ نفر به حدود ۵۵ هزار مراجعه مردمی در یک ماه، پاسخ می دهد.

وی افزود: در حال حاضر هر قاضی به جای دو نفر و یک نیروی اداری نیز به اندازه سه نفر فعالیت دارد و از لحاظ فیزیکی نیز حداقل به دو برابر فضای موجود نیاز است.

حسینی تصریح کرد: در بعضی مقاطع زمانی دادگستری شهرستان تنها با یک بازپرس اداره شده و یا دعاوی خانوادگی تنها به یک قاضی ارجاع می شود.

وی ادامه داد: تمامی قضات، تمام روز را درگیر هستند و از چهار بازپرس تعریف شده در ساختار دادگستری شهرستان نجف آباد تنها شاهد فعالیت یک نفر است.

رییس دادگستری نجف آباد با اشاره به فعالیت یکی از دادیاران اظهار نظر با بیش از ۱۷۰۰ پرونده خاطرنشان کرد: البته مشابه این مشکلات در بیشتر نقاط کشور قابل مشاهده است، اما در نجف آباد به عنوان یک شهرستان ویژه و با توجه به رشد بسیار بالای جمعیتی و شرایط خاص آن شاهد تشدید این معضلات هستیم.

وی اضافه کرد: به دنبال تفاهم نامه منعقد شده با مراکز مشاوره سطح شهر نجف آباد، در پرونده هایی که نیاز به انجام مشاوره تشخیص داده شود، اشخاص به مراکزی مشخص و مورد تایید دادگستری ارجاع داده می شوند تا از بروز برخی ناهماهنگی ها و مشکلات جلوگیری شود.

کد خبر 352462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.