چه پزشکانی مجاز به جراحی زیبایی هستند؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قانونی در مجلس با عنوان ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان بر سلامت، تصویب شده است، اگر فردی غیرحرفه‌ای عملی را تبلیغ کند مشمول این مجازات خواهد شد.

به گزارش ایمنا، عباسعلی پوربافرانی در خصوص افزایش عوارض ناشی از جراحی‌های زیبایی به دلیل فعالیت افراد غیرحرفه و غیر مجاز، اظهار کرد: بخش اول این موضوع مربوط به مردم است چرا که اگر پزشکی تمام مجوزهای لازم را از سازمان‌های متولی اخذ کند در مطبی مشخص  فعالیت خواهد کرد، مردم نیز باید بر همین اساس به پزشک‌ و جراح زیبایی مراجعه کنند.دلیلی ندارد از فرد غیر مجاز خدمات سلامت طلب کنیم.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش‌های نظارتی باید فعالیت دقیق‌تر و فعال‌تری داشته باشند. لازم است همه مراجع نظارتی اعم از نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور بر روند رو به روشد مطب‌ها و کلینیک‌های غیرمجاز نظارت کنند و قوه قضاییه نیز باید بر اساس جرم فرد به شدت با متخلفین برخورد کند. با افزایش نظارت، قطعاً مراکز و افراد غیر مجاز کم خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از پزشکان برای تبلیغ و جذب بیشتر مشتری، فشار زیاد و غیر علمی به فرد وارد می‌کنند، ادامه داد: برای کنترل این موضوع‌ها باید معاونت درمان وزارت بهداشت بر عملکرد پزشکان نظارت دقیقی داشته باشد و در صورت تخلف با آن برخورد جدی صورت بگیرد از طرفی قانونی در مجلس با عنوان ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان بر سلامت، تصویب شده است، اگر فردی غیرحرفه‌ای عملی را تبلیغ کند مشمول این مجازات خواهد شد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 352456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.