وزارت علوم از ارتقاء کیفی پارک های علم و فناوری حمایت می کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پارک‌های علم و فن‌آوری وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را بر عهده دارند، گفت: ایده شرکت‌های دانش‌بنیان قبل از شروع به فعالیت بررسی می‌شود تا موفقیت آن‌ها تضمین شده باشد.

منصور غلامی در حاشیه سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فن‌آوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پارک‌های علم و فن‌آوری با توجه به وظیفه‌ای که در حمایت از شرکت‌های جوان مبتنی بر فن‌آوری‌های جدید و دانش‌بنیان بر عهده دارند در توسعه این شرکت‌ها، تقویت و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های آن‌ها گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به تأثیر فن‌آوری‌های جدید بر فضای کسب و کار افزود: شرکت‌هایی که بر مبنای فن‌آوری‌ها و ایده‌های جدید شکل می‌گیرد عموماً باعث ایجاد اشتغال ارزان با سرمایه کمتر می‌شود و معمولاً ظرفیت‌های اشتغال این شرکت‌ها در مقایسه با سرمایه‌ای که برای آن‌ها به کار گرفته می‌شود بسیار بالا است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه سعی کرده‌ایم در هر استان‌ حداقل یک پارک علم و فن‌آوری داشته باشیم، تصریح کرد: به غیر از یکی از استان‌ها که هنوز پارک علم و فن‌آوری آن تکمیل نشده، در سایر استان‌ها این مهم محقق شده است. گام بعدی حمایت از این پارک‌ها به منظور ارتقای سطح کیفی آن‌ها است و فعالیت آن‌ها نظارت و عملکردشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

غلامی اضافه کرد: قبل از شروع به کار ایده شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر به روز بودن دانشی که مدنظر دارند و همچنین میزان موفقیت آن بررسی و ارزیابی می‌شود تا انرژی و سرمایه‌ای که برای این ایده صرف می‌شود بی‌نتیجه نباشد و موفقیت آن‌ها از قبل تضمین شده باشد.

وی با اشاره به برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فن‌آوری در اصفهان، اظهار کرد: این کنفرانس که با کیفیت بسیار خوبی در حال برگزاری است می‌تواند ظرفیت و جایگاه‌ ایران در حوزه پارک‌های علم و فن‌آوری را به انجمن جهانی و اعضای آن در دنیا نشان دهد.

کد خبر 352454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.