غلامی: کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان پیش می رود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۴۲ هزار شغل در شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور غلامی امروز(دوشنبه) در سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فن آوری با بیان اینکه شمار قابل‌توجهی مراکز رشد در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری داریم که محل استقرار شرکت‌های جدید و پشتیبان از ایده‌های نو است، افزود: پارک‌ها محل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و در حال حاضر نزدیک به پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در پارک‌ها و مراکز رشد فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۴۲ هزار شغل در شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایجاد شده است، تصریح کرد: ایجاد شغل‌های پایدار که در ارتباط مستقیم با شرکت‌های دانش‌بنیان هستند از دستاوردهای شهرک‌های علمی و تحقیقاتی و دروازه امیدی است برای کسانی که وارد این مشاغل شده‌اند.

وزیر علوم گفت: سال گذشته بیش از ۳۷۰ ثبت تجاری در شهرک‌های علمی و تحقیقاتی اتفاق افتاده است، باید مجموعه این دستاوردها را با برنامه‌ریزی‌هایی و هماهنگی در حوزه علم و فناوری رو به جلو ببریم. در حال حاضر شماری از دانشگاه‌های کشور در تامین نیروی‌های علمی و کمک‌های فکری با پارک‌های علم و فناوری همکاری نزدیک دارند.

غلامی تصریح کرد: باید در تربیت نیروی انسانی به سمت ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین حرکت و در کنار سایر فعالیت‌ها از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری نیز استفاده کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آموزش به دانشجویان باید توأم با فناوری مورد نیاز کشور باشد، تصریح کرد: برای تحقق این هدف دانشگاه‌ها باید با ارائه برنامه‌های منظم دانشجویان با استعداد خلاق را برای شناسایی چالش‌های موجود در جامعه و ارائه پیشنهاد و راهکار تربیت کنند.

غلامی خاطرنشان کرد: همکاری بین دانشگاه‌ها و پارک‌ها و حضور مراکز رشد در اغلب دانشگاه‌های بزرگ، کشور را به سمت به‌کارگیری اقتصاد دانش‌بنیان سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: در ایران وزارتخانه‌های صنعتی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حضور شرکت ها و موسسات مراکز رشد و پارک‌های های علم و فناوری در بازار برنامه ریزی می کنند و این برنامه مشترک آینده خوبی را برای حضور علم و فناوری، تکنولوژی و نوآوری در اقتصاد کشور رقم خواهد زد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امیدواریم ارتباطات و هم‌افزایی‌ها، آینده بسیار پربارتری را برای همکاری‌های جهانی در استفاده از علم و تکنولوژی، ایجاد اشتغال، حل مشکلات جوامع مختلف و ترسیم آینده روشن و زیبا برای نسل آینده فراهم کند.

کد خبر 352406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.