استقبال از سرمایه گذاران در طرح احداث مراکز محلات

لنجان-معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تکمیل سایر خدمات زیربنایی و روبنایی و مراکز محلات در سایت های مسکن مهر ناگزیر به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هستیم چراکه دیگر اعتبارات و منابع بخش دولتی پاسخگوی نیازها نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حبیب الله طاهرخانی در آیین بهره برداری از پروژه های آموزشی، فرهنگی، مذهبی و خدماتی شرکت عمران شهر جدید فولادشهر اظهار کرد: امروز یکی از سیاست های شرکت عمران شهرهای جدید برنامه‌ریزی و حرکت به سمت ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای جدید بوده چراکه بهره‌برداری از واحدهای مسکونی در سایت های مسکن مهر آن هم بدون تامین خدمات مورد نیاز شهروندان مهمترین مشکل این مجموعه ها به شمار می آید.

وی افزود: با توجه به تحقیقاتی که انجام شده مهمترین مشکل در سایت مسکن مهر این است که در گذشته مرتبا تأکید بر ساخت واحد مسکونی بود درحالی که تحویل محله به جای واحد مسکونی به مردم راه‌حل اصلی مشکلات موجود است از این جهت باید به جای واحد، یک محله که ریشه در هویت شهرسازی دارد به مردم تحویل دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح چندین پروژه در شهر جدید فولادشهر بودیم که تمرکز آنها بر روی یکی از کمبودهای اصلی سایت مسکن مهر فولادشهر یعنی واحدهای آموزشی بود.

وی ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت واحدهای آموزشی یک وجهه عمرانی دارد که بسیار ارزشمند بوده و ارزش سرمایه ای برای کشور ایجاد می کند، اما مراکز آموزشی جدای از وجه عمرانی، زمینه تربیت نسل های آینده را مهیا می کند و برهمین اساس حق نداریم فضای آموزشی درخور را در اختیار دانش آموزان قرار ندهیم.

طاهرخانی اضافه کرد: اگر نظام آموزشی را در قالب مراکز آموزشی در اختیار فرزندان این مرز و بوم قرار ندهیم نمی توانیم توقع داشته باشیم آنها نیز در آینده چرخ حرکت کشور را به حرکت درآورند به همین علت در مجموعه کمبودهایی که در سایت های مسکن مهر داریم مراکز آموزشی از اولویت های اصلی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر سعی شده کمبود فضاهای آموزشی در شهرهای جدید خصوصا سایت های مسکن مهر جبران شود از این رو وزارت راه و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید بالغ بر ۱۰۰ مدرسه جدید را در دست احداث دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید عنوان کرد: سایت های مسکن مهر در مدت بسیار کوتاهی بارگذاری بسیار بالای جمعیتی را در شهرهای جدید رقم زد و ۳۵ هزار واحد مسکونی تنها در فولادشهر ساخته شد که حداقل میزان خانواری که در این سایت سکونت پیدا خواهند کرد چیزی در حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله در حالی است که بسیاری از شهرهای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور قدمتی طولانی دارند و به تدریج شکل گرفته و بر همین اساس زیرساخت های مورد نیاز آن نیز طی مدت طولانی تامین مالی شده است، اما در شهرهای جدید ما با جمعیت مستقر شده در مسکن مهر مواجه هستیم که کمبود خدمات نیز در سایت ها خود نمایی می کند.

طاهرخانی افزود: در تکمیل سایر خدمات زیربنایی و روبنایی ناگزیر به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هستیم چراکه دیگر اعتبارات و منابع بخش دولتی پاسخگوی نیازها نیست و سیاستی که از سال گذشته در شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید شکل گرفت و همچنان این سیاست دنبال می شود استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

وی با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور فعالیت در سایت مسکن مهر فولادشهر، تصریح کرد: خوشبختانه امروز تعداد قابل توجهی از مراکز خدماتی سایت های مسکن مهر با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی آغاز شده و در شهر فولادشهر نیز این مسئله باید به صورت جدی دنبال شود و انتظار می رود با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری آنها تمام مراکز خدماتی محلات سایت مسکن مهر تا سال آینده واگذار شده باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چشم انداز مسکن مهر فولادشهر بسیار روشن است، یادآور شد: طی یکسال  گذشته شاهد استقرار بخشداری در فولادشهر بوده ایم و مشکل دیگر مسکن مهر فولادشهر بحث کمبود مدارس بود که آن نیز مرتفع شد بر همین اساس باید امید بین مردم حفظ شود و در حد مقدورات تلاش کنیم تعهدات خود را اجرایی نماییم.

وی با بیان اینکه از لحاظ خدمات در سایت مسکن مهر چیزی را کم نخواهیم گذاشت، تصریح کرد: در تلاشیم حداکثر استاندارها در خدمات روبنایی، فرهنگی، ورزشی و... در سایت های مسکن مهر مهیا شود تا در نهایت محیط زندگی مناسبی برای شهروندان ایجاد کنیم.

طاهرخانی افزود: این روند تدریجی خواهد بود و شهروندان و متقاضیان مسکن مهر باید روند حرکتی روبه جلو در این سایت ها را مورد توجه قرار دهند و قطعا مرتب انتقاد کردن مشکلی را از مردم حل نخواهد کرد.

کد خبر 352346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.