انتقاد به طرح مسکن مهر مسئولیت پذیری دولت تدبیر را افزایش داد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انتقاد به طرح مسکن مهر باعث مسئولیت پذیری بیشتر دولت تدبیر و امید در طرح های مسکن شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب‌الله طاهرخانی ظهر امروز(یکشنبه) در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید بهارستان اظهار کرد: بهارستان یکی از شهرهای پیشرو در کشور است که از نظر فعالیت های عمرانی و جذب جمعیت، بسیار خوب عمل کرده است به طوری که جمعیت این شهر نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر رسیده البته این افزایش سبب بروز نیازهای متنوعی در آن شده است.

وی با بیان اینکه امکان فرصت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در شهر بهارستان فراهم شده است، اظهار کرد: شهر جدید بهارستان باید از فضای کلان سرمایه گذاری استان و ملی بهره مند شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از موضوعات کلیدی که باید در دستور کار قرار گیرد، دسترسی به حمل و نقل بین اصفهان و بهارستان است که در این راستا پروژه قطار شهری بهارستان با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: امروز پروژه ایستگاه مترو بهارستان را کلنگ زنی می‌کنیم تا ظرف ۱۸ ماه آینده به بهره برداری برسد.

طاهرخانی گفت: مترو تأثیر ویژه‌ای در ارتقاء جایگاه شهر بهارستان خواهد داشت و اقبال مردم به سکونت و سرمایه گذاری در این شهر را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت راه و شهرسازی در پنج سال گذشته به شدت درگیر اتمام پروژه مسکن مهر بوده است، افزود: در دورانی که کشور با کمبود شدید منابع مالی مواجه شده، شرکت عمران به تنهایی بار کاستی سایر دستگاه ها در ارایه خدمات روبنایی مسکن مهر را به دوش می‌کشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تأکید کرد: اجتماع سازی موضوع بسیار مهم و جدیدی است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا وقتی مقیاس پروژه ها بزرگ می شود با فرهنگ‌ها و خاستگاه‌های مختلف در یک شهر جدید مواجه می شویم البته تبدیل آنها به یک اجتماع جزو مأموریت های ویژه شرکت عمران به شمار می رود.

وی اظهار کرد: باید امکان توسعه فعالیت های فرهنگی و آشنایی مردم با یکدیگر را فراهم کنیم چرا که توجه به این مهم قوام دهنده بافت شهر است.

طاهرخانی با بیان اینکه مسکن مهر پروژه ای به جا مانده از سیاست های دولت قبل بوده است، گفت: همه توان خود را برای تکمیل مسکن مهر به کار بسته‌ایم، البته انتقاد به طرح مسکن مهر باعث مسئولیت پذیری بیشتر دولت تدبیر و امید در طرح های مسکن شده است.

وی ادامه داد: گاهی انتقاد می شود که وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم پروژه مسکونی را شروع نکرده است که در پاسخ باید اعلام کرد ما اعتقادی به شروع پروژه با تصدی گری دولت نداریم چرا که باعث اتلاف منابع می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت یازدهم و دوازدهم وامدار پروژه نیمه تمام مسکن مهر شد که بخش قابل توجهی از آن باقی مانده و به اتمام رساندن آن کاری سخت و دشوار بود، اما همه توان خود را به کار بستیم تا خدمات روبنایی مورد نیاز در مسکن مهر ایجاد شود.

کد خبر 352305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.