حذف دفترچه بیمه از نظام درمانی شهرضا

شهرضا - رییس بیمه سلامت شهرضا از اجرای طرح پذیرش بیماران با کد ملی و حذف دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید مجتبی صالح ظهر امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه اداره بیمه سلامت شهرضا به دنبال تأمین رضایت‌ بیمه ‌شدگان و ایجاد امکانات مناسب برای دسترسی آسان آن‌ها به خدمات درمانی است، اظهار کرد: اداره بیمه در قالب پنج صندوق بیمه‌ای روستاییان و عشایر، سلامت همگانی، سلامت ایرانیان، کارکنان دولت و سایر اقشار، خدماتی را به ۵۰ درصد از جمعیت شهرستان ارایه می‌کند.

وی ارایه خدمات بیمه سلامت به بیماران خاص را از مهم ترین خدمات نظام بیمه سلامت دانست و افزود: پنج دسته از بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه، ام اس و تالاسمی با دریافت دفترچه بیمه از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

رییس بیمه سلامت شهرضا تایید نسخه دارویی بیماران خاص و پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های بستری آن‌ها در بیمارستان‌ها را از خدمات نظام سلامت به این گروه از بیماران برشمرد و اظهار کرد: این بیماران می‌توانند از مزایای دیگری همچون پرداخت ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه‌های دارویی سرپایی نیز استفاده کنند.

صالح از اجرای طرح پذیرش بیماران با کد ملی و حذف دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان‌های این شهرستان، خاطرنشان کرد: این طرح با هماهنگی کارشناسان ناظر بیمه سلامت مستقر در بیمارستان‌ها ایجاد ساختار و بستر مناسب از اواسط مردادماه سال جاری برای همه صندوق‌های بیمه‌ای اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال زمان صدور و تحویل دفاتر بیمه به بیمه شده‌ها بر اساس تسریع در فرآیندهای بیمه‌گری کاهش یافته است، تصریح کرد: مشکلات خط vpn و انجام مکاتبات اداری لازم جهت رفع بعضی از مشکلات اداری برطرف و فرایند چاپ و تحویل دفاتر بیمه‌شدگان در تمامی صندوق‌های کارمندی و سایر اقشار به کمترین زمان ممکن، کاهش یافته است.

رییس بیمه سلامت شهرضا استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO را از اقدامات مؤثر در بهبود کیفیت و ارائه گزارشات اداری پایش‌های بیمه‌گری و درآمد جهت بهبود مستمر و ارتقاء سطح کیفیت خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان دانست و اظهار کرد: قرارداد پذیرش دفاتر بیمه‌شدگان روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار  نفر، برای ارائه خدمات تخصصی، تشخیصی، آزمایشگاهی، رادیولوژی و فیزیوتراپی، با پزشکان جهت مطب خصوصی و موسسات درمانی منعقد شده است.

صالح از حضور کارشناسان بیمه روستایی این شهرستان در سه روز از ماه در مراکز جامع سلامت روستایی و شهری، با هدف نظارت بر روند اجرای طرح بیمه روستاییان و ارایه گزارشات، اصلاح مشکلات و در نهایت ارتقاء سطح خدمات خبر داد.

وی از پرداخت ۹۰ درصد از هزینه‌های بستری بیمه‌شدگان روستایی در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی خبر داد و افزود: ۷۰ درصد خدمات سرپایی اعم از آزمایشگاهی و رادیولوژی در بخش دولتی و ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه داروهای در تعهد برای این گروه از بیمه شدگان پرداخت می‌شود.

رییس بیمه سلامت شهرضا با اشاره به ارایه خدمات سطح یک و دو نظام ارجاع به بیمه‌شدگان روستایی و عشایر، گفت: طرح بیمه ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان اجرا و دفاتر بیمه خدمات لازم را به ساکنان این نقاط و متقاضیان دریافت خدمات سرپایی و بستری ارایه می‌کنند.

صالح گفت: در چند ماه نخست امسال سه هزار و ۵۰۰ پرونده بیمارستانی در بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع) و صاحب الزمان(عج) شهرضا تشکیل شده است؛ در حالی که حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد عملیات بیمه‌گری و درآمد برای بیمه‌شدگان تحت پوشش، انجام شده است.

وی از پذیرش ۱۵۰ هزار نسخه پزشکان دارای مطب، مستقر در بیمارستان‌ها و سایر موسسات طرف قرارداد با این اداره خبر داد و افزود: سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ با ایجاد واحد مرکزی پاسخگویی، خدمات یکپارچه به بیمه شدگان ارایه می‌کند.

رییس بیمه سلامت شهرضا از طراحی شش درگاه الکترونیکی برای برقراری ارتباط با بیمه سلامت خبر داد و اظهار کرد: درگاه پیامکی و کد USSD با تلفن همراه، دسترسی از طریق دو پیام‌رسان داخلی «بله» و «گپ» با استفاده از درگاه «بات»، امکان ارتباط در پرتال جدید سازمان بیمه سلامت ایران و اپلیکیشن و نرم‌افزار موبایلی از دیگر راه‌های ارتبط با بیمه سلامت است.

کد خبر 352299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.