لزوم آماده شدن طرح ساماندهی حریم شهر اصفهان

شهردار اصفهان با بیان اینکه کنار گذر غرب اصفهان آماده شده، اما کنارگذر شرق نیز همچنان بلاتکلیف است، گفت: برای این امر نیازمند ورود جدی استاندار و ایجاد هماهنگی بین دستگاهی هستیم تا با اجرای آن بتوانیم حجم ترافیک شهر را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای اسلامی شهر اصفهان  امروز میزبان استاندار و فرماندار به مناسبت هفته دولت بود؛ قدرت الله نوروزی در این جلسه به تعامل سازنده شهرداری، استانداری و فرمانداری اصفهان اشاره و اظهار کرد: در حوزه مسایل شهری نیازمند تعامل و همکاری دیگر نهادها هستیم و چنانچه این همکاری نباشد هزینه‌ها افزایش و منجر به از دست رفتن فرصت‌ها می شود.

وی افزود: در برخی موارد به دلیل نبود هماهنگی بین دستگاهی با مشکلاتی رو به رو می شویم که هزینه‌های سنگینی را به شهرداری تحمیل میکند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه چنانچه هماهنگی‌ها با شهرداری تا قبل از اجرای پروژه ها انجام شود در کاهش هزینه‌ها تاثیربسزایی خواهد داشت، اضافه کرد: تجربه‌ای را در اجرای پروژه‌ها در شرق اصفهان داشته‌ایم که هزینههای زیادی را به شهرداری وارد کرده است.

وی با تاکید بر لزوم آماده شدن طرح ساماندهی حریم شهر اصفهان تصریح کرد: چنانچه این امرمحقق شود اجرای پروژه‌ها در اصفهان سرعت بالاتری خواهد داشت و برای توسعه شهر اصفهان نیاز فوری به تدوین این طرح داریم.

نوروزی با بیان اینکه کنار گذر غرب اصفهان آماده شده و این در حالی است که کنارگذر شرق  همچنان بلاتکلیف است، افزود:  برای این امر نیازمند ورود جدی استاندار و ایجاد هماهنگی بین دستگاهی هستیم تا با اجرای آن بتوانیم حجم ترافیک شهر را کاهش دهیم.

درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی دوربین‌های ثبت تخلف

 وی با بیان اینکه ابتکار و خلاقیت در زمینه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری در دستور کار است، افزود: باید توجه داشت که با سرمایه‌گذاریهای انجام شده در حوزه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات جرایم رانندگی در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان آورده برای شهر داشتیم که باید این بودجه به شهرداری برگردد تا بتوان خدمات بهتری را ارایه داد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شورای شهر متکی به آرای مردمی است و من همیشه بر این باورم که منشا قدرت مدیریت شهری ریشه در حمایت مردم دارد، افزود: اخیراً طرحی در مجلس مبنی بر ایجاد ممنوعیت برای شوراها در زمینه تصویب عوارض در دست بررسی است که مشکلاتی را برای شهرداری ها ایجاد می‌کند. ضروری است که این امر از سوی مجمع استانداران و... پیگیری شود.

زمین‌های معطل اصفهان برای توسعه شهر در اختیار شهرداری قرار گیرد

وی به دستور رییس جمهور مبنی بر واگذاری زمین‌های موجود در شهر به شهرداریها برای احیای بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: در اصفهان زمین‌های معطل زیادی وجود دارد که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا طرح‌های توسعهای در شهر را اجرایی کنیم.

نوروزی به عملکرد شهرداری اصفهان در حوزه مسایل فرهنگی اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت مدیریت شهری از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه نشاط اجتماعی استفاده کردیم، هیچ روزی را نمیتوان پیدا کرد که در اصفهان در همه مناطق به ویژه در مناطق کمتر برخوردار برنامه برای توسعه نشاط اجتماعی برگزار نشده باشد.

آماده شنیدن رو در روی نقدها هستیم

وی با بیان اینکه تیم مدیریت شهری آماده شنیدن همه نقدها و گفت‌وگوی رو در رو در خصوص برنامههای شهرداری است، افزود: ما از کارهایی که انجام داده‌ایم دفاع می‌کنیم اما اگر پیشنهادی برای بهبود شرایط ارایه شود را نیز اجرایی خواهیم کرد.

نوروزی تصریح کرد: هر کسی نقدی دارد باید رو در رو گفته شود چرا که بیان کردن نقد از دور راه به جایی نمی‌برد و این رفتار به نفع شهر نیست، به گونه‌ای که صلاح شهر باشد گفت و گو می کنیم.

وی با اشاره به برخی گفته ها مبنی بر اینکه کار عمرانی در شهر انجام نمیشود، ادامه داد:  به هر کاری را که ورود کردیم برای آن ضرب العجلی تعریف شده و محقق شده است.

شهردار اصفهان بهره برداری چهار ماهه مترو را از مهم‌ترین دستاوردهای مدیریت شهرداری اعلام کرد و افزود: در آخرین تصمیمات قبلی برنامه‌ریزی شده بود که مترو ۱۸ ماه به بهره برداری برسد اما ما برنامه‌ریزی چهار ماهه را انجام و اجرایی کردیم.

میدان امام علی (ع) تحریم مردمی است

وی در خصوص تکمیل پروژه میدان امام علی (ع) نیز اظهار کرد: میدان امام علی دچار تحریم مردمی است این پروژه ۱۵ سال پیش آغاز شده و تاکنون ۳۸ درصد پیشرفت داشته است و ما به دنبال حل مشکلات این پروژه هستیم.

کد خبر 352289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.