مدیریت شهری برای افزایش نشاط اجتماعی ورود جدی‌تری داشته باشد

استاندار اصفهان گفت: مشارکت مردم اصفهان در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده صبح امروز _ یکشنبه ۱۱ شهریور ماه_ در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک هفته دولت و همچنین اعیاد گذشته اظهار کرد: از حضور در شورای شهر خوشحالم، شورا نهاد مردمی و عمومی است و شهرداری نهاد غیر دولتی، در هر شرایطی که باشیم خدمتگذاری مردم وظیفه خطیری است و ما باید همواره به این امر توجه داشته باشیم.

وی به نقش شورای شهر در افزایش مشارکت مردم برای بهبود شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و .. اشاره کرد و افزود: جایگاه شوراها بسیار مهم است چرا که به انتخاب مردم سرکار آمده و از قدرت بالایی برخوردار هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در دولت اصلاحات زمینه مشارکت مردم در اداره شهرها و به واسطه تشکیل شورای شهر فراهم شد، ادامه داد: عمر زیادی از فعالیت شوراها نگذشته است اما برای جامعه ایران که همواره مشارکت اجتماعی را شاهد بوده‌ایم، زمان کمی نیست. ما فرصت‌ زیادی نداریم و فرصتها زیادی را برای استفاده از حضور مردم از دست داده‌ایم.

وی تصریح کرد: حضور شوراها تمرینی است برای دولتمردان که مردم به واسطه اعضای شورا بر فعالیت آنها نظارت دارند و مردم باید بدانند حد و حصر تصمیم گیری‌های شورای شهر کجاست.

مهرعلیزاده تاکید کرد: اعضای شورای شهر باید به گونه‌ای رفتار، برنامهریزی و عمل کنند که برای همگان قابل تقلید بوده و در راستای رشد فرهنگ عمومی گام بردارند.

وی با بیان اینکه کارهای عقب افتاده در اصفهان زیاد است و بیشتر این پروژه ها در زمینه عمرانی است، تصریح کرد: در این زمینه مردم هر گونه مطالباتی را در گام نخست از شورای شهر و در گام بعدی از شهرداری دارند. شورا در این زمینه رسالت سنگینی دارد تا در زمان‌بندی مشخص شرایطی را فراهم کند که هدف‌گذاری مورد نیاز برای توسعه شهر را انجام دهد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی در شهرداری و به طور کلی در همه شهرداری‌های کشور مناسب نیست، افزود: ضروری است که مستقل از نیاز و بدهی عمل کنیم. تغییر روش در این زمینه را نیاز داریم.

وی تصریح کرد: شهرداری باید برای بهره‌برداری از پروژهها از بخش خصوصی استفاده کند و باید توجه داشت که مردم تا بازه زمانی خاصی تحمل دارند و در صورت عدم تحقق مطالباتشان پیگیری جدی خواهند داشت.

مهرعلیزاده اضافه کرد: هشت سال مدیریت احمدی نژاد در کشور به اندازه ای تخریب ایجاد کرد که هنوز در حال پرداخت تاوان اقدامات این هشت سال هستیم.

وی با تاکید بر اینکه همه نخبگان مشکلات را قبول دارند و عصبانیت دشمن را می فهمند، ادامه داد: باید در شهر منابع درآمد پایدار جدید را تعریف کنیم. شهر اصفهان امکانات زیادی دارد که می تواند منجر به درآمدزایی شود و شهرداری باید این ظرفیت‌ها را شناخته و بهره برداری کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه توجه به گردشگری در اصفهان امری ضروری است، اضافه کرد: حداکثر ۱۰ سال آینده ۲۰ الی۳۰ درصد درآمدهای شهر را گردشگری تامین خواهد کرد و مدیریت شهری باید به این امر توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت و حضور مردم اصفهان در مسایل فرهنگی اجتماعی و فعالیت های هنری پایین است، ادامه داد: البته از ابتدای سال جاری تاکنون شرایط بهتری را داریم، ضروری است که مدیریت شهری بر اساس نیازهای جامعه، خواستن و نخواستن‌ها و .. برنامه‌ریزی و هدفگذاری کرده و ورود جدی تری را در توسعه نشاط اجتماعی در جامعه داشته باشیم.

مهرعلیزاده تصریح کرد: عملیاتی تر، اجرایی تر و میدانی تر از شورای شهر و شهرداری برای توسعه نشاط اجتماعی وجود ندارد و از این رو باید به این امر توجه ویژه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تعداد برنامه‌های حوزه نشاط اجتماعی باید در شهر افزایش یابد، افزود: این برنامه‌ها تنها در اماکن خاص اجرایی نشود بلکه در محلات و در دل مردم اجرایی شود.

استاندار اصفهان در پایان از تیم مدیریت شهری اصفهان خواست تا نسبت به راه‌اندازی تئاتر شهر اصفهان اهتمام بیشتری داشته باشند.

کد خبر 352281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.