راه‌اندازی دوباره بخش اطفال در بیمارستان شهرضا

شهرضا - رییس بیمارستان‌های شهرضا از راه‌اندازی دوباره بخش اطفال بیمارستان این شهرستان، بعد از وقفه چندماهه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فرهاد مهری عصر امروز (شنبه) در خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه یکی از افتخارات هر کشوری پرداخت کمترین هزینه بهداشت و درمان از سوی شهروندان است، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، از معضلات بهداشت و درمان کاسته شد و مراجعان تنها پنج تا ۱۰ درصد از هزینه را پرداخت می‌کنند و مصدومان تصادفات نیز از پرداخت هزینه‌ معاف هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پرونده ۳۳ هزار و ۲۸۸ بیمار در دو بیمارستان شهرضا تشکیل شده است، تصریح کرد: در همان زمان ۱۹۱ هزار و ۱۳۳ بیمار برای معالجات سرپایی به این دو بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

رییس بیمارستان‌های شهرضا ادامه داد: به ازای هر پنج نفر شهروند شهرضایی یک نفر در بیمارستان بستری شده است.

مهری با بیان اینکه تشخیص و درمان سریع سکته حاد قلبی با توجه به عوارض آن از جمله مرگ بیمار و یا نارسایی شدید قلب اهمیت ویژه‌ای دارد، از اجرای طرح ۲۴۷ در بیمارستان این شهرستان ویژه این گروه از بیماران خبر داد.

وی در تشریح جزئیات اجرای این طرح، تصریح کرد: به این گروه از بیماران بلافاصله بعد از مراجعه به اورژانس، آمپولی تزریق و به بیمارستان "چمران" منتقل می‌شوند، سپس در کوتاه‌ترین زمان به اتاق عمل آنژیوگرافی منتقل شده و با انجام اقدامات پزشکی تخصصی در سریع‌ترین زمان، رگ مسدود شده باز و جریان خون به عضله قلب باز می‌گردد و به این وسیله بیمار به حیات مجدد می‌رسد.

رییس بیمارستان‌های شهرضا تصویب چارت سازمانی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) این شهرستان را زمینه ساز برطرف شدن کمبود درمانی در بخش تأمین پزشک دانست و افزود: با ابلاغ این چارت بیش از ۵۰ پزشک عمومی و متخصص به استخدام بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا در می‌آیند.

مهری خاطرنشان کرد: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا تا سال ۱۴۰۴ علاوه بر تخصصی شدن به یک بیمارستان فوق تخصصی و در نتیجه قطب درمانی جنوب استان اصفهان تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به وقفه چندماهه در فعالیت بخش اطفال این بیمارستان از اردیبهشت تا اوایل شهریور امسال، تصریح کرد: اتمام دوره طرح پزشکان متخصص اطفال، عدم فارغ‌التحصیلی این گروه از متخصصان به دلیل چهار ساله شدن دوره آموزشی و کاهش ۲۰ درصدی پرداخت به پزشکان اطفال از علت‌های این رویداد بود.

رییس بیمارستان‌های شهرضا تأکید کرد: با وجود نبود پزشک متخصص به تعداد کافی، در این مدت بخش NICU تعطیل نشد و با پیگیری‌های مسؤلان بیمارستان از ابتدای شهریور ماه ۹۷ بخش اطفال دوباره راه‌اندازی شد.

مهری با اشاره به اتمام عملیات بازسازی بخش مامایی بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا، تصریح کرد: بخش NICU این بیمارستان به تجهیزات جدید مجهز شده است.

وی مرکز غربالگری سرطان بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا را یکی از چهار مرکز مهم غربالگری سرطان در استان برشمرد و اظهار کرد: این مرکز در آبان ماه امسال با حضور وزیر بهداشت تجهیز و به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

رییس بیمارستان‌های شهرضا از حضور پزشک فوق تخصص گوارش و انجام کلونوسکوپی، در بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان خبر داد و افزود: تا سال ۱۴۰۲ مرکز شیمی درمانی این بیمارستان با ۸۰ تخت بستر و با مشاکت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

مهری با تأکید بر ضرورت اجرای طرح ۷۲۴ ویژه بیماران سکته‌های مغزی در این شهرستان، اظهار کرد: این بیماری یکی از  تهدیدات خطرناک برای سلامتی است که عوارض جسمانی، روانی و بار مالی زیادی برای بیمار به دنبال دارد.

وی در ادامه کمبود پزشک نورولوژی در بیمارستان شهرضا را علت عدم اجرای این طرح در بیمارستان امیرالمؤمنین دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بیماران مشکوک به سکته مغزی که دارای علایم هشدار دهنده مانند اختلال در بینایی و سرگیجه ناگهانی و شدید هستند، به صورت مستقیم به سیستم درمان وارد و با دریافت داروهای خاص ویژه بازکردن عروق مغزی، از عوارض این بیماری در آنان جلوگیری می‌شود.

رییس بیمارستان‌های شهرضا از ادامه عملیات طرح توسعه یال دوم بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا خبر داد و گفت: ۹۵ درصد از مراحل ساخت و ساز ساختمان جدید این بیمارستان با ۱۵۰ تخت بستری انجام شده است و پیشبینی می‌شود تا اواخر آذرماه به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 352251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.