همکاری بهزیستی و مدکاران و نیکوکاران آلمانی

تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی کشور و سازمان مدکاران و نیکوکاران « ASB» آلمان با هدف بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت در راستای ارائه خدمات مددکاری توانبخشی و اجتماعی منعقد شد.

به گزارش ایمنا، موسسه ASB آلمان یکی از معتبرترین موسسات در زمینه مددکاری و خدمت رسانی به معلولان و سالمندان در اروپا است و این تفاهم نامه با محوریت بهبود کیفیت زندگی معلولان، کودکان و سالمندان و خانواده های آنها، افراد کم توان در زمان وقوع بلایا و حوادث و آموزش به افراد جهت ارئه خدمات مددکاری توانبخشی و اجتماعی با هدف عضویت در تیم های اولیه امدادرسانی و مراقبتی و امکان انتقال دانش و تجربیات کسب شده به افراد دیگر با رعایت کلیات ضوابط و مقررات مرتبط با قانون تصویب کنوانسیون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به امضاء طرفین رسید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، با بیان اینکه ۲ سال از انعقاد تفاهم نامه با موسسه ASB آلمان گذشته است و در آستانه امضای مجدد این تفاهم نامه هستیم، به منظور آشنایی مدیرعامل این موسسه با سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان خدمات اجتماعی و درمانی را به بیش از نیمی از جمعیت کشور به صورت خرید خدمت مستقیم و غیر مستقیم ارائه می دهد.

محسنی بندپی با بیان اینکه ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند گفت: بیش از دو میلیون خانوار بازنشسته و ۱۴ میلیون نفر شاغل از بیمه شدگان این سازمان هستند که مستمری، درمان و سایر تعهدات را از این سازمان دریافت می‌کنند.

وی افزود: امیدوارم با انعقاد دوباره این تفاهم نامه از لحاظ کمی و کیفی شرایط جدید و مطلوب تری را برای نیازمندان و افراد دارای معلولیت ایجاد کنیم و علاقه مند بازدید مدیرعامل موسسه ASB آلمان از مناطق زلزله زده کرمانشاه هستم.

کد خبر 352248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.