استاندار تاکید دارد بازی چوگان در میدان نقش جهان انجام شود

رییس هیئت چوگان اصفهان گفت: استاندار به اهمیت چوگان واقف است و تاکید دارد به صورت نمادین هم که شده برای گردشگران داخلی و خارجی در میدان نقش جهان بازی چوگان انجام شود.

حسین جعفری، رییس هیئت چوگان استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خاستگاه و زادگاه ورزش چوگان در ایران و اصفهان، اظهار کرد: یکی از دلایل ثبت جهانی این ورزش،‌ مرتبط بودن آن با میدان نقش جهان و هنرمندانی هستند که سال ها چوگان را بر روی آثار خود به تصویر کشیدند.

وی ادامه داد: در ملاقاتی که استاندار اصفهان با رییس فدراسیون چوگان داشت تاکید شد جایگاه فدراسیون جهانی چوگان در اصفهان باشد. مهرعلیزاده به اهمیت چوگان به خوبی واقف است و قصد دارد به صورت نمادین هم که شده برای گردشگران داخلی و خارجی در میدان نقش جهان بازی چوگان انجام شود که اتفاق خوبی می تواند باشد. اکنون همه شرایط فراهم است تا ما بتوانیم میراث گذشته خود را حفظ کنیم و بیش از پیش به دنیا معرفی کنیم، ما هرساله به صورت نمادین در میدان نقش جهان بازی هایی را انجام می دادیم اما امیدوارم شرایط بیشتری فراهم شود تا بتوانیم بازی های منطقه ای و جهانی در این میدان انجام دهیم.

رییس هیئت چوگان استان اصفهان ادامه داد: در کنار ورزشگاه نقش جهان، زمینی را در اختیار داریم و اقداماتی برای پشتیبانی کارهایمان انجام می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت هایی که در استان اصفهان وجود دارد به شهر اصفهان محدود نمی شود، اکنون در شهرستان های زرین شهر، شاهین شهر و برخوار هیئت های شهرستانی راه اندازی شده و امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته در شهرستان های کاشان، نجف آباد، سمیرم و فریدن که تعداد زیادی اسب در اختیار داریم این ورزش رواج بیشتری پیدا می کند. همچنین در تلاش هستیم تا برای اولین بار و در آینده نزدیک یک باشگاه خصوصی چوگان راه اندازی کنیم.

کد خبر 352222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.