تقابل یاران جهانبخش با تیم سابق دژاگه

تیم فوتبال برایتون پس از برد غیرمنتظره مقابل منچستریونایتد و متحمل شدن دو شکست پیاپی، به مصاف فولام می‌رود که با دو پیروزی در لیگ و جام اتحادیه، در فرم خوبی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر انگلیس، دو تیم برایتون و فولام از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز - ۱۰ شهریور ماه - در ورزشگاه فالمر شهر برایتون با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که در ادامه بررسی وضعیت دو تیم را می خوانید:

برایتون بازیهای آخر خود را در لیگ برتر به لیورپول و در جام اتحادیه به ساوتهمپتون واگذار کرده و در فصل جدید با کسب تنها یک پیروزی در برابر منچستر یونایتد، یک پله پایینتر از فولام در رتبه دوازدهم جدول ردهبندی لیگ انگلیس قرار دارد.

در طرف مقابل، فولام با کسب سه امتیاز مقابل برنلی و شکست دادن اگزتر سیتی در جام اتحادیه، با روحیه مضاعف نسبت به حریف پا به زمین خواهد گذاشت و امیدوار است با کسب امتیاز در بازی خارج از خانه مقابل برایتون، روند خوب خود در دو بازی آخر را ادامه دهد.


سابقه رویارویی فولام و برایتون

از مجموع ۴۸ بازی دو تیم در طول تاریخ، هر یک ۲۲ برد کسب کردهاند و ۲ بازی نیز مساوی شده است. اما در پنج دیدار آخر، برایتون با چهار پیروزی و تنها شکست در یک بازی دوستانه، موفقتر از فولام عمل کرده است.

آخرین بازی دو تیم که دو فصل پیش در چارچوب رقابتهای چمپیونشیپ انگلیس برگزار شد با نتیجه دو بر یک به سود برایتون به پایان رسید. دو تیم در بازی روز شنبه در مجموع حداقل ۱۶ تغییر نسبت به تقابل سابق خواهند داشت.


ترکیب و غایبان احتمالی

احتمالا مهمترین دلیل جذابیت بازیهای برایتون برای ایرانیان در فصل جاری، حضور علیرضا جهانبخش در این تیم است. جهانبخش تاکنون ۳۳ دقیقه در لیگ و ۹۰ دقیقه در جام اتحادیه برای برایتون به زمین رفته و با توجه به حضور کامل در بازی مقابل ساوتهمپتون، احتمالا باید در نیمه دوم بازی با فولام انتظار دیدن او را داشته باشیم.

در مقابل، آندره شورله که سابقه بازی در چلسی، دورتمند و تیم ملی آلمان را در کارنامه دارد و همچنین رایان سسنیون، بازیکن ۱۸ ساله که سرعت بالا و توانایی بازی در پستهای مختلف را دارد، از جذابیتهای ترکیب فولام هستند.

برایتون در این بازی دانک، آندونه، ایزکوردو و احتمالا برونو را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. در آن طرف برای فولام آئیته، تیم ریم و احتمالا تام کیرنی به این بازی نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی برایتون: متئو رایان، گائتان بونگ، شین دافی، لئون بالوگان، مارتین مونتویا، دیل استفنز، یوس بیسوما، سالی مارچ، پاسکال گروس، آنتونی ناکارت، گلن مورای

ترکیب احتمالی فولام: بتینلی، جو برایان، چمبرز(اودوی)، فوسو منسا، لی مارچاند، کوین مکدونالد، ژان سری، آنگیسا، آندره شورله، الکساندر میترویچ، سسنیون(ویتو)

نکات ویژه

بازی شنبه، اولین دیدار تاریخ دو تیم فولام و برایتون در سطح اول فوتبال انگلستان خواهد بود.

برایتون از ۱۲ بازی آخر خود در لیگ برتر، تنها موفق به پیروزی در دو دیدار شده که هر دو برابر منچستریونایتد بوده است.

سرمربی برایتون، کریس هاتن، تا به حال سه بار رو در روی اسلاویشا یوکانوویچ، سرمربی فولام، قرار گرفته که هر سه بار با پیروزی زمین را ترک کرده است.

آندره شورله، بازیکن فولام، در بازی مقابل برنلی با ۱۱ شوت رکورددار تعداد شوت در فصل جاری لیگ جزیره است و موفق شد یازدهمین شوت خود را به گل تبدیل کند.

کد خبر 352176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.