آبیاری فضای سبز صفه با استفاده از ۵ تانکر در روز

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: روزانه برای آبیاری بخشی از فضای سبز پارک کوهستانی صفه از پنج تانکر آبرسانی استفاده می‌شود.

حمیدرضا فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پارک کوهستانی صفه ۴۵۰ هکتار عرصه دارد که ۱۴۰ هکتار آن را فضای سبز، عرصه باغچه‌کاری و چمن‌کاری تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه بخشی از فضای سبز صفه با استفاده از تانکر و بخشی دیگر با استفاده از آب پساب به صورت لوله‌کشی آبیاری می‌شود، افزود: در پارک کوهستانی صفه حدود ۱۲۰ هزار اصله درخت وجود دارد از این رو در شرایط کنونی وضعیت آب، مهمترین هدف حفظ درختان است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: از نیمه خرداد ماه سال‌جاری دو حلقه از سه حلقه چاه آبی که آب مورد نیاز فضای سبز منطقه را از حاشیه زاینده‌رود به صفه انتقال می‌داد به طور کامل خشکید و در حال حاضر تنها یکی از آنها با میزان ۲۰ درصد آبدهی در مدار است.

وی تصریح کرد: در اطراف کوه صفه امکان حفر چاه وجود ندارد و حتماً باید از چاه‌های حاشیه زاینده رود و پساب تصفیه شده برای تامین آب مورد نیاز درختان و فضای سبز صفه استفاده کرد.

فرهنگ با بیان اینکه روزانه برای آبیاری بخشی از فضای سبز پارک کوهستانی صفه از پنج تانکر آب‌رسانی استفاده می‌شود، گفت: با توجه به کاهش منابع آبی، حفظ فضای سبز و درختان صفه با هزینه و تلاش زیادی در حال انجام است.

وی اظهارکرد: ۱۴۰ هکتار عرصه فضای سبز صفه به غیر از عرصه چمن به صورت تحت فشار آبیاری می‌شود و هر سال رفع اشکالات سیستم آبیاری تحت فشار رفع شده تا هدررفت آب به حداقل برسد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه عرصه فضای سبز صفه به صورت شیب کامل است، یعنی ۱۴۰ هکتار فضای سبز صفه در داخل شیب ایجاد شده و این شیب منجر شده آبیاری قطره‌ای و تحت فشار به خاطر فشار زیادی که دارد با مشکلاتی همراه باشد؛ البته علی‌رغم این مسایل کمترین میزان هدر رفت آب را شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 352170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.