طلای سبز در انتظار درخشش

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: خوشبختانه در دو روز گذشته شاهد استقبال خوب مردم از جشنواره گردو و بادام باغبادران بوده ایم و قطعا برگزاری این جشنواره زمینه‌ لازم را برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان و ارایه راهکارهای لازم برای به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها را مهیا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگارایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در آیین اختتامیه جشنواره بادام و گردو در شهر باغبادران، اظهار کرد: بخش باغبهادارن دارای شهر و روستاهایی با طبیعت بکر بوده و همزیستی زاینده رود، کوه های سر به فلک کشیده، بیشه زارهای زیبا و درختان میوه باعث خلق مناظر طبیعی و روح نواز شده و این مهم مشتاقان طبیعت را به خود جذب کرده تا انان استفاده از فضاهای موجود در این منطقه را برای سفر انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه هشت کیلومتر از ساحل زیبای زاینده‌رود از دل شهر باغبادران می‌گذرد، افزود: این بخش دارای مزیت زیادی در حوزه جاذبه‌های طبیعی برخوردار بوده به همین دلیل یکی از اولویت‌های توسعه شهرها و روستاهای باغبادران معقوله گردشگری و جذب توریسم داخلی و خارجی است.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به پتانسیل‌های نهفته در حوزه گردشگری، تصریح کرد: برای کسب موفقیت در صنعت گردشگری باید از یک سو هویت معماری شهری و روستایی را حفظ کرده تا گردشگران بتوانند لذت اسکان در خانه های قدیمی را از نزدیک لمس کرده و از سوی دیگر باید آیین‌ها، موسیقی محلی و معرفی محصولات آن منطقه نیز به گردشگران معرفی شود تا جاذبه‌ای برای ماندگاری بیشتر گردشگران باشد و این مهم باید مورد توجه مسئولان امر در بخش باغبهادارن باشد.

وی ادامه داد: خرید سوغاتی همواره به عنوان یک سنت و فرهنگ پسندیده در بین ایرانیان رواج داشته و گردشگران داخلی و خارجی زمانی که به شهر یا روستایی سفرمی کنند قطعا به دنبال تهیه سوغاتی هستند و خوشبختانه باغبادران در این حوزه نیز دارای ظرفیت های خوبی چون پولکی و نبات و همچنین محصولات کشاورزی چون بادام و گردو است.

صفرخانلو اضافه کرد: این محصولات با طعم دلچسب خود توانسته اند جایگاهی ویژه را در بین مردم به دست آورده، اما نکته مهم و کلیدی آن است که ظرفیت‌های موجود در این منطقه شایسته جهانی شدن بوده برهمین اساس در ابتدا باید به ظرفیت‌ها و داشته‌های باغبهادران بها دهیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت بخش کشاورزی در باغبهادران کم‌نظیر است، عنوان کرد: برگزاری جشنواره گردو و بادام در شهر باغبادران نیز دقیقا با همین هدف دنبال شد تا بتوانیم با برندسازی محصولات کشاورزی این منطقه نه تنها به بازار کشاورزان رونق ببخشیم بلکه با معرفی این منطقه کسب درآمدهای پایدار را نیز برای شهرها و روستاهای باغبهادران رقم بزنیم.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه  گردو و بادام از جمله محصولات صادراتی و ارزشمند بخش باغبهادارن است که با توجه به آمار بالای مصرف این محصولات در جهان می تواند جایگاه ویژه‌ای را در میان محصولات کشاورزی به خود اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دو روز گذشته شاهد استقبال خوب مردم از جشنواره گردو و بادام باغبادران بوده ایم و قطعا برگزاری این جشنواره زمینه‌ لازم را برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان و ارایه راهکارهای لازم برای به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها را مهیا خواهد کرد.

وی جشنواره گردو و بادام باغبادران  را نخستین گام درتحقق رویای برندسازی این محصولات دانست و تاکید کرد: با تشویق کشاورزان و همچنین برنامه ریزی دقیق می توان زمینه صادرات را در جهت رونق تولید محصولات کشاورزی در روستاهای بخش باغبهادران را فراهم کرد بر همین اساس انتظار می‌رود مسئولان شهرستان لنجان با حمایت از کشاورزان و تامین نهاده‌های کشاورزی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارایه تسهیلات کم‌بهره و مدت‌دار در راستای تحقق شعار سال که حمایت از تولید داخلی است گام بردارند.

کد خبر 352162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.