حمایت و تشویق کشاورزان سبب توانمندسازی اقتصاد می شود

لنجان-رییس شورای اسلامی شهر باغبادران گفت: محصولات باغبات باغبادران از قبیل گردو، بادام، به، هلو و تولیدات بومی محل از قبیل انواع پولک و نبات از شهرت خاصی برخوردار است، امیدوارم در آینده بتوانیم جشنواره هایی را در قالب جشنوراه های ملی، فراملی و محلی در باغبادران برگزار کنیم.

حجت الله امینی در حاشیه نخستین جشنواره گردو و بادام باغبادران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: نخستین جشنواره گردو و بادام باغبادران با استقبال چشم گیر شهروندان، گردشگران و غرفه داران برگزار شد هر چند با برگزاری یک جشنواره در مدت محدود دو روزه نمی توان به همه اهداف جشنواره اعم از معرفی ظرفیت های بخش کشاورزی، گردشگری و اقتصادی بخش باغبادران دست پیدا کرد.

وی افزود: اما برگزاری این جشنواره به عنوان نخستین گام می تواند نقطه عطفی برای پرداختن جامع به همه ابعاد و ظرفیت های بالفعل و بالقوه باغبادران باشد.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران تصریح کرد: این اقدام گام موثری در راستای حمایت و تشویق کشاورزان به حساب آمده و رساندن محصولات کشاورزی از دست کشاورز و اجاره دار به دست مصرف کننده به توانمندسازی اقتصاد بخش کشاورزی کمک فراوانی می کند.

وی ادامه داد: همزمان با برگزاری غرفه عرضه محصولات گردو و بادام تولیدی شهر و روستاهای بخش باغبهادران در ویژه برنامه ای با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و استقبال قابل توجه شهروندان و گردشگران از تابلو یادبود جشنواره گردو و بادام باغبادران رونمایی شد.

امینی اضافه کرد: برگزاری برنامه های شاد و مفرح در کنار جشنواره موجب ایجاد شور و شعف در میان شهروندان و گردشگران شده بود و ایجاد نشاط یکی دیگر از اهدافی است که در مدیریت شهری باغبادران آن را دنبال می کنیم.

وی عنوان کرد: از آنجایی که محصولات باغبات باغبادران از قبیل گردو، بادام، به، هلو و تولیدات بومی محل از قبیل انواع پولک و نبات از شهرت خاصی برخوردار است امیدوارم در آینده و متناسب با ایام مختلف سال برنامه ها و جشنواره هایی در قالب جشنوراه های ملی، فراملی و محلی در شهر برگزار کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران خاطرنشان کرد: تجربه برگزاری این جشنواره نشان داد معرفی محصولات بومی و محلی و ایجاد زمینه و بازار عرضه این گونه محصولات در شهر زمینه ایجاد اشتغال پایدار و درآمد شهروندان را فراهم می کنید و اقتصاد شهروندی را رونق می بخشد.

وی تاکید کرد: برگزاری اینگونه جشنواره ها موجب شناسایی افراد هنرمند و خلاق خواهد شد.

کد خبر 352157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.