مشکلات کشور با شعار دادن و برگزاری جلسه برطرف نمی شود

شهرضا - امام جمعه شهرضا گفت: مشکلات کشور با شعار دادن و برگزاری جلسات برطرف نمی شود، دولتمردان باید با پذیرش واقعیت و استفاده از نیروهای کارآمد و انقلابی، معضلات معیشتی مردم را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا با بیان اینکه دولت باید معضلات معیشتی مردم را برطرف کند، اظهار کرد: نباید به برگزاری جلسات و شعار دادن اکتفا شود؛ واقعیت این است که مردم مشکل دارند و نگران هستند.

وی با بیان اینکه در موسم حج امسال قدرت خرید حجاج ایرانی کاسته شده بود، تآکید کرد: هر روز اخباری مبنی بر کشف انبارهای مواد غذایی و اقلام مختلف منتشر می شود، اما نتیجه ای در زندگی و وضعیت اقتصادی مردم ندارد.

امام جمعه شهرضا خاطرنشان کرد: اگر این وضعیت ادامه داشته باشد بسیاری از کسبه ورشکسته و روانه زندان می شوند.

یعقوبی اظهار کرد: با صدور بخشنامه یا استیضاح مسئولان معضلات زندگی مردم برطرف نمی شود، مردم منتظر اتخاذ سیاست هایی هستند که اثر آن را در معیشت و زندگی روزمره خود مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه گرانی اجناس و کالاهای اساسی مردم را به ستوه آورده است، تصریح کرد: هنوز نتوانسته ایم الگویی از دینداری، اقتصاد و مهندسی اسلامی ارایه کنیم.

امام جمعه شهرضا بیکاری و ناتوانی در ازدواج را از مشکلات نسل جوان کشور برشمرد که سبب سرخوردگی آنان شده و افزود: دولت باید زمینه را برای حضور بخش خصوصی و افزایش مشارکت مردم در اداره امور و خدمت رسانی فراهم کند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به جلسه سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور، تآکید کرد: نمایندگان از پاسخ های رییس جمهور قانع نشدند و این بدان معناست که مردم نیز از این پاسخ ها قانع و راضی نشدند.

وی با اشاره به بخش هایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: سخنان ایشان در واقع راهبردهایی است که در هر شرایط کشور را از معضلات نجات می دهد، بنابراین مسئولان در هر شرایط باید رهنمودهای ایشان را نصب العین خود قرار دهند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به طرح شکایت ایران در دادگاه بین المللی لاهه، تصریح کرد: دشمنی آمریکا با مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هرگز به پایان نمی رسد، تنها راه مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا، حفظ اتحاد و انسجام ملی است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به برگزاری مناسک حج امسال، اظهار کرد: حج امسال نماد بارز اقتدار حجاج ایرانی بود، همه مناسک به خوبی و با حفظ احترام حجاج ایرانی برگزار شد.

وی با اشاره به عید غدیر، تصریح کرد: ولایت بالاترین نعمت خداوند است که به بندگان برگزیده خود عطا فرموده است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه باید قدر نعمت ولایت را بدانیم، تآکید کرد: دشمنان از ضربه زدن به اسلام ناامید شده اند زیرا به خوبی دریافته اند که ولایت حامی دین و ارزش ها و احکام آن است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به درگذشت آیت الله اسماعیلپور و آیت الله ملکیان، تصریح کرد: آنان از علمای بزرگی بودند که همواره از ولایت حمایت و در راه نشر معارف الهی تلاش می کردند.

وی با بیان اینکه مردم برای حفظ انقلاب و تکریم علما از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند، قدردانی از علما را وظیفه ای همگانی دانست و اضافه کرد:  آن بزرگان عمری بدون چشمداشت تلاش کردند تا معارف حقه الهی را منتشر کنند.

کد خبر 352141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.