جلسه سوال از رئیس‌جمهور نماد مردم‌سالاری دینی بود

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت:مقام معظم رهبری فرمودند نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری که با بیش از ۲۳ میلیون رأی انتخاب شده است، سؤال می‌کنند و رئیس جمهور نیز با خونسردی و متانت به سؤال ها پاسخ می‌دهد و این معنای مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علیرضا فرهنگ در نشست بصیرتی با مردم و مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به فرا رسیدن روز مبارزه با استعمار گفت: استعمارگری انگلیس حدود چهار صد سال سابقه دارد و هدف انان از استعمارگری تسلط بر منابع کشورها بوده از این جهت هند یکی از کشورهایی به شمار می آید که در تاریخ به استعمارگری انگلیس معروف است.

وی افزود: باید به این نکته کلیدی توجه داشت که ده میلیون هندی بخاطر سیاست ها و استعماری انگلیس جان خود را از دست دادند، خوب است اهل تحقیق به تاریخ مراجعه کنند و بدانند چه جنایاتی را انگلیسی ها علیه بشریت به راه انداختند و این سیاست را سیاستمداران انها همچنان دنبال می کنند.

امام جمعه باغبادران با اشاره به بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار اخیرشان با هئیت دولت، تصریح کرد: مردمی بودن دولت یکی از نکاتی است که معظم له در این دیدار بر آن تاکید داشتند و این مهم بدان معناست که دولتمردان شب و روز نشناسند و برای حل مشکلات لحظه ای دریغ نکنند.

وی ادامه داد: لازمه عمل به این سفارش رهبری این است بین مردم و در دل مردم باشند و از تجمل و زندگی اشرافی دوری کنند تا بتوانند روحیه جهادی را در خود ایجاد کنند بنابراین باید گفت مسئولی که گرفتار مادیات است نمی تواند مردمی واز جنس مردم باشد.

فرهنگ اضافه کرد: مدیریت اقتصادی با چشم باز از دیگر سفارشات مقام معظم رهبری بود و این مسئله نیز به این معناست که نبض اقتصاد کشور نباید در دست عده ای خاص قرار گیرند و آنها بتوانند بر روی مسایلی چون سکه، ارز و حتی وسیله نقلیه اثر گذار باشند و  این اتفاقی است که در کشور افتاده است و این گرانی سرسام اور نتیجه خواب بودن بعضی مسئولان بود چراکه اگر مسئولان چشمشان را باز می کردند این اتفاق نمی افتاد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی نخواهیم داشت این هم نکته جالبی برای حرف های دو پهلوی بعضی مسئولان که هم نام رهبری را بر زبان جاری کرده وهم بدنبال سیاست های خودشان در اداره کشور هستند بود.

امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: با این وضعیت بدی که امریکا ایجاد کرده و خیانت های متعدد آنها علیه ایران اسلامی و مردم کشور نمی دانیم چرا باز عدهای هنوز دنبال مذاکره با آمریکا هستند.

وی یادآور شد: اخیرا یکی از مسئولان فرانسه گفته است اروپا در برجام مستقل عمل می کند ولازمه همکاری اروپا در برجام تن دادن ایر ان به مذاکره موشکی بوده، بر همین اساس بود که مقام معظم رهبری فرمودند روی اروپا برای برجام و مسایل اقتصادی به هیچ عنوان نمی توان حسابی باز کرد.

فرهنگ افزود: مسئولان دولتی مخصوصا وزیر خارجه این سخن مقام معظم رهبری را اویزه گوش خود کند که از اروپا  درباره مسایلی نظیر برجام و یا اقتصاد قطع امید کنید، نکند خدای نکرده باز به بسته های تمسخر امیز اروپا دل ببندید.

وی در ادامه پیرامون سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری که با بیش از ۲۳ میلیون رأی انتخاب شده است، سؤال می‌کنند و رئیس جمهور نیز با خونسردی و متانت به سؤال‌ها پاسخ می‌دهد و این معنای مردم سالاری دینی است.

امام جمعه باغبادران یادآور شد: دشمن بدنبال سوء استفاده از این جلسه مجلس بود که خوشبختانه موفق نشد این جلسه را از مسیر خود خارج کند و این اتفاق تجلی مردم سالاری دینی بود که نظام در قبال کم کاری یا بی تدبیری بعضی مسئولان کوتاه نمی اید و بدان معناست که مردم بعد از رای نیز می تواند از طریق نمایندگان از مسئولان مطالبه گری کنند.

وی متذکر شد: از سوی دیگر اینکه مطرح می شود مجلس در راس امور است یعنی همین که مشاهده کردید اگر قوه مقنه مثل این جلسه به مسایل دیگر رسیدگی می کرد یقینا بسیاری از مشکلات کشور حل می شد، ما ضمن تشکر از این اقدام مجلس که با متانت کامل توانست از رئیس جمهور محترم سوال کند تشکر می کنیم.

فرهنگ تصریح کرد: خوشبختانه رای مجلس در این جلسه جناجی نبود و این که ۲۰۰ نفر از پاسخ سوالات قانع نمی شوند یعنی حتی طرفداران خط سیاسی رئیس جمهور نیز از این وضعیت راضی نیستد و این نشانه بلوغ سیاسی مجلس است که امیدوارم ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: قانع نشدن نمایند گان به معنای این است که دولت باید روش خود را در اداره کشور اصلاح کند والا شاید روند تصمصم گیری در قوه مجریه به دست مجلسیان و مسئولان کشور  تغییر کند از این جهت رئیس جمهور باید به جای وزرایی  که استیضاح شدند افرادی را انتخاب ومعرفی کند تا انتظارات مردم، رهبری و نظام را براورده سازند.

کد خبر 352128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.